hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بهترین خوراکی‌ها برای مبتلایان به کرونا چیست؟

بهترین خوراکی‌ها برای مبتلایان به کرونا چیست؟

کارشناس مسئول آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن بهترین راه برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ است.
در روز‌های کرونایی، یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که برای مبتلایان به کرونا و خانواده هایشان پیش می‌آید، این است که چه خوراکی‌هایی در زمان ابتلا به کرونا بخوریم؟
مریم مرادی کارشناس مسئول آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد اظهار کرد: افرادی که مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند به علت کاهش قدرت سیستم ایمنی و کاهش شدید اشتها نیاز به حمایت‌های تغذیه‌ای مناسب دارند که باید ضمن رعایت بهداشت (بحث خدمات غذایی)، برای جلوگیری از آسیب بیشتر و نیز تسریع روند بهبودی این افراد مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.
مرادی افزود: برای مبتلایان به کرونا مواد مغذی، مصرف برنج، انواع نان سبوس دار (جو و سنگک و ماکارونی) ترجیحا سبوس دار رشته و غالت صبحانه توصیه می‌شود.
او اذعان کرد: همچنین به منظور سالم و قدرتمند نگاه داشتن عضلات تنفسی، بیماران باید به میزان کافی منابع غنی از پروتئین شامل انواع گوشت‌ها از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی و طیور، انواع حبوبات لوبیا، ماش، عدس، نخود باقال (تخم مرغ، انواع لبنیات پاستوریزه) پنیر، شیر، ماست، کشک و دوغ و انواع آجیل‌های بدون نمک را به طور روزانه استفاده کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد