hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش نگران‌کننده روند بستری و جان‌باختگان کرونا در خراسان رضوی

افزایش نگران‌کننده روند بستری و جان‌باختگان کرونا در خراسان رضوی

در گزارش وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان‌ها تأکید شده که روند بستری و فوت در خراسان رضوی در هفته اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه، چهارم اردیبهشت ماه، در گزارشی که در اختیار ایسنا قرار گرفته به بررسی آخرین وضعیت کووید۱۹ در ایران و جهان پرداخته و در ضمن آن آخرین آمار بستری و فوتی‌های کرونا در استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی را منتشر شده است.
بر اساس این گزارش، از زمان آغاز همه‌گیری این بیماری تاکنون بیش از ۱۴۵ میلیون مبتلا به کرونا در سطح جهان شناسایی شده‌اند که از این میان بیش از ۱۲۳ میلیون نفر بهبود یافته و بیش از سه میلیون نفر جان‌باخته‌اند. در ایران نیز تاکنون ابتلای بیش از دو میلیون و ۳۵۸ هزار نفر به کووید۱۹ تأیید شده که از این میان بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر بهبود یافته و بیش از ۶۸ هزار نفر بر اثر این بیماری درگذشته‌اند. 
بر اساس این اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم‌اکنون در کشور ۳۰۱ شهرستان در وضعیت قرمز، ۹۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و تنها هفت شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند و تحلیل آمارهای موارد کرونا مثبت، بستری‌های جدید در بیمارستان‌ها و موارد سرپایی کرونا مثبت نشان‌دهنده ادامه روند افزایشی این بیماری در سطح کشور است.
همزمان با آغاز موج چهارم کرونا در سطح کشور تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در سطح کشور جهش پیدا کرده است. با ادامه روند صعودی بیماری در سطح کشور تعداد بستری‌های کرونا در هفته پایانی فروردین ماه به ۲۳ هزار و ۴۴۰ نفر و فوتی‌ها به ۲۶۶۸ نفر افزایش پیدا کرده ‌است. همچنین در هفته پایانی فروردین ماه تعداد موارد سرپایی مثبت در کل کشور به ۱۴۴ هزار و ۲۶۹ نفر رسیده است.
گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان‌دهنده روند افزایشی کووید۱۹ در اکثر استان‌های کشور است. با این حال در خصوص استان خراسان رضوی تأکید شده که «روند بستری و فوت در هفته اخیر به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است». با این وجود اعلام شده که «روند موارد بستری و میزان مرگ در استان از متوسط کشوری کمتر است».
بر این اساس، موارد بستری در۱۰۰ هزار نفر جمعیت در خراسان رضوی در هفته پایانی فروردین ماه با میزان ۲۱.۰۴ پایین‌تر از میانگین کل کشور با میزان ۲۸.۲ اعلام شده است. همچنین موارد مرگ و میر در یک میلیون نفر جمعیت در خراسان رضوی در این هفته با میزان ۲۱.۹۷ نیز پایین‌تر از میانگین کل کشور با میزان ۳۱.۱۰ اعلام شده است.
در اعلام روند بستری و فوت در خراسان رضوی نیز مشاهده می‌شود در حالی که روند بستری‌ها تا هفته پایانی اسفند ماه ۱۳۹۹ به‌ کمتر از ۲۰۰ نفر در هفته رسیده بود با جهشی ناگهانی در هفته پایانی فروردین ماه ۱۴۰۰ ، مرز ۱۴۰۰ نفر در هفته را نیز رد کرده و همچنان با سرعت در حال افزایش است. همچنین در حالی که تعداد هفتگی فوتی‌ها تا هفته چهارم اسفند ماه ۱۳۹۹ تک رقمی شده بود، در روندی افزایشی در هفته پایانی فروردین ماه ۱۴۰۰ به مرز ۱۵۰ نفر در هفته رسیده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد