hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تشریح آخرین وضعیت ساخت مترو در کلان‌شهرها / ۳۹۷ کیلومتر راه‌آهن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء افتتاح می‌شود

تشریح آخرین وضعیت ساخت مترو در کلان‌شهرها / ۳۹۷ کیلومتر راه‌آهن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء افتتاح می‌شود

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء از افتتاح ۳۹۷ کیلومتر خط راه‌آهن تا دو ماه آینده خبر داد.

اسدالله حاجی‌زمانی ، با اشاره به فعالیت هلدینگ راه و شهرسازی در حوزه راه، راه‌آهن، قطار شهری و همچنین حوزه ابنیه اظهار داشت: در بخش راه و راه‌آهن فعالیت‌های گسترده‌ای در دست اقدام است که یکی از آن‌ها ساخت راه‌آهن چابهار ـ زاهدان به طول 650 کیلومتر است.

وی با تأکید بر اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ از زاهدان تا خاش به طول 150 کیلومتر به  بهره‌برداری می‌رسد افزود: راه‌آهن یزد ـ اقلید نیز تا دو ماه آینده به طول 274 کیلومتر مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه بخش راه‌سازی مربوط به مسیر پاتاوه به دهدشت است، ابراز کرد: با افتتاح این مسیر در بخش راه، استان کهگیلویه و بویراحمد از بن‌بست بیرون می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تا در دو ماه آینده عبور محلی در این پروژه آغاز و پس‌ازآن نیز عبور ترانزیت صورت می‌گیرد اضافه کرد: در موضوع مترویی نیز خط دو، سه و چهار مشهد را در دست ساخت داریم که این پروژه نیز روند خوبی دارد.

حاجی‌زمانی خاطرنشان کرد: خط دو و سه مترو شیراز نیز در دست اقدام است که تاکنون پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته و امیدواریم تا چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد، البته خط سه مترو شیراز نیز به‌تازگی آغازشده و در دست اقدام است.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام در بخش قطار شهری ساخت خط دو مترو تبریز است که این طرح نیز روند مناسبی دارد و امیدواریم در یک سال آینده حفاری تونل‌های مترو تبریز نیز پایان‌یافته برای نصب امکانات تجهیزاتی آماده شود.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: مترو اسلامشهر نیز در دست اجرا داریم که این طرح روند مناسب دارد و در سال 99 نیز پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

وی با اشاره به ساخت خط هفت و 10 مترو تهران توسط هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء اذعان کرد: اجرای خط هفت در دست اقدام بوده و به‌مرور قسمت‌های مختلف این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی‌زمانی یادآور شد: ساخت حدود 10 کیلومتر از مسیر 43 کیلومتری خط 10 مترو تهران که به‌تازگی عملیات اجرایی آن آغازشده به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شده که در حال حاضر دستگاه TBM مستقرشده و امیدواریم تا دو هفته آینده حفاری آن نیز آغاز شود.

وی با ارزیابی مثبت از روند اجرای خط یک قطار شهری قم، گفت: تا پایان خردادماه 1400 فاز نخست خط یک برق‌دار و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء همچنین با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه قطار شهری قم، اظهار داشت: روند کار در سال گذشته نشان می‌دهد روند خوبی بوده و پیشرفت مناسب در اجرای این طرح صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد تجهیزاتی خط یک قطار شهری قم منعقدشده است، گفت: تلاش ما این است بر اساس برنامه زمان‌بندی تا خردادماه بتوانیم خط را گرم و به مرحله بهره‌برداری برسانیم، در این مدت باقی‌مانده نیز اگر نیاز باشد، ادامه کار به‌صورت سه شیفت دنبال می‌شود.

حاجی‌زمانی تصریح کرد: نگرانی در مورد منابع مالی پروژه نداریم و در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی لازم برای تخصیص اعتبار و تزریق مستقیم به منابع تجهیزاتی و پروژه نیز در دست اقدام است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد