hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ممنوعیت سوزاندن بقایای گیاهی مزارع و باغات در شهرستان گناباد

ممنوعیت سوزاندن بقایای گیاهی مزارع و باغات در شهرستان گناباد

سوزاندن بقایای گیاهی مزارع و باغات در شهرستان گناباد ممنوع اعلام شد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-  محمد رضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه یکی از عوامل مهم بروز آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی و تاغزارها سرایت آتش از اراضی کشاورزی می باشد که پس از سوزاندن کاه و کلش باقیمانده از زراعت و پس چرا محصولات کشاورزی با هدف آماده سازی زمین برای کشت بعدی صورت می گیرد.
لذا این اقدام چون با رعایت نکات ایمنی صورت نمی گیرد آتش از مزارع به عرصه های طبیعی مجاور سرایت کرده و ضمن وارد نمودن آسیب جدی به منابع یاد شده بدلیل محدودیت های زمانی و کمبود امکانات و صعب العبور بودن اکثر مناطق امکان مهار آتش را نیز به حداقل می رساند.
نخعی خاطر نشان ساخت سوزاندن بقایای گیاهی، خسارت غیر قابل جبرانی به مزارع خاک کشاورزی جنگلها و مراتع همجوار وارد کرده و موجب تخریب بیولوژیک خاک در اثر حرارت زیاد و نهایتا تخریب کلی اکوسیستم همجوار ، آلودگی هوا و نهایتا تبدیل شدن ماده با ارزش آلی بقایای گیاهی به گازهای مخرب محیط زیست می شود.
وی می گوید باستناد ممنوعیت های مطرح در قانون مدیریت پسماند و ماده 45 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع ، آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل و مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت جنگلبانی ممنوع است.
نخعی از مردم و کشاورزان شهرستان گناباد درخواست نمود هر گونه آتش سوزی را به شماره تماس 1504 اطلاع رسانی نمایند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد