hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رعایت ۵۶ تا ۶۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان فارس؛ سرعت انتقال ویروس فزاینده است

رعایت ۵۶ تا ۶۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان فارس؛ سرعت انتقال ویروس فزاینده است

بررسی آخرین وضعیت استان فارس نشان می‌دهد که از مجموع ۳۶ شهرستان، ۲۶ شهرستان قرمز، ۸ شهرستان و ۲ شهرستان سرچهان و بختگان در وضعیت زرد قرار دارند و ستاد استانی کرونا نیز محدودیت‌ها را برای یک هفته دیگر تمدید کرده است.
براساس آخرین اخباری که قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده است میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی 18 تا 25 فروردین ماه در کل کشور 58 درصد بوده است که نتیجه آن را در روزهای کنونی شاهد هستیم.
بابک دین‌پرست، دبیر قرارگاه اعلام کرده که سطح مورد انتظار در سراسر کشور برای مهار بیماری و خروج از موج چهارم حداقل باید 90 درصد باشد و این یعنی راهی به نسبت طولانی را باید طی کنیم تا از موج چهارم بگذریم.
بر همین اساس میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان فارس بین 56 تا 65 درصد بوده که به نسبت می‌توان گفت فارس در شمار استان‌های با رعایت متوسط روبه بالا قرار دارد اما باز هم تا رعایت 90 درصد فاصله دارد.
بررسی آخرین وضعیت استان فارس نشان می‌دهد که از مجموع 36 شهرستان، 26 شهرستان قرمز، 8 شهرستان و 2 شهرستان سرچهان و بختگان در وضعیت زرد قرار دارند و ستاد استانی کرونا نیز محدودیت‌ها را برای یک هفته دیگر تمدید کرده است.
بر این اساس عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا اعلام کرده که در همه بخش‌ها محدودیت هوشمند اعمال و نظارت‌ها تشدید می‌شود.
به گفته وی آمارها با شیب ضعیف رو به کاهش است اما هنوز در بیمارستان‌ها ضریب اشغال بالا است؛ ضریب اشغال تخت‌های عادی بیش از 90 درصد و  تخت‌های ویژه بیش از 70 درصد است اما درصد تست‌های مثبت حدود 30 درصد شده که نشان از اثرگذاری همراهی مردم دارد.
با این حال تعداد جان‌باختگان بر اثر کرونا در استان فارس همچنان دو رقمی است که وضعیت خطر را در استان نشان می‌دهد؛ براساس گفته‌های عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم  پزشکی شیراز در 24 ساعت 22 نفر بر اثر کرونا فوت کردند که به عبارتی هر یک ساعت با کمی تفاوت یک نفر فوت می‌کند.
براساس آمارهای علوم پزشکی شیراز در مجموع از ابتدا تاکنون، 242 هزار و 802 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده که از این تعداد دو هزار و 571 نفر در بیمارستان بستری هستند و 331 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 افزایش سرعت انتقال کروناویروس در بین افراد جامعه هشدار جدی است که از سوی متولیان بهداشت استان فارس مطرح و بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و دوری از دورهمی‌های خانوادگی برای قطع زنجیره ابتلا تاکید می‌شود.
همچنین مردم استان فارس می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن 111 استانداری و 137 شهرداری و 190 علوم پزشکی و 110 نیروی انتظامی، 124 صمت و 135 تعزیرات تماس بگیرند و تخلفات کرونایی را گزارش کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد