hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تکمیل ‌ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان همدان / ۲ هفته سخت پیش رو داریم

تکمیل ‌ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان همدان / ۲ هفته سخت پیش رو داریم

معاون‌ سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: باید برای کاهش ازدحام و ابتلای کارکنان بانک‌ها به ویروس کرونا تصویب شود.
مصطفی آزادبخت ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان اظهار داشت: ویروس کشنده کرونا با سرعت زیادی در حال گردش است و روزانه تعدادی از بیماران جان خود را از دست می.دهند اما با این حال هنوز برخی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه احتمال تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی زیاد است تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان استان همدان در یک جنگ نفس‌گیر و همه جانبه با ویروس کرونا بوده و با تلاش و مجاهدت درصدد کنترل اپیدمی این ویروس هستند بنابراین باید همه افراد همراهی، همکاری و پشتیبانی لازم را داشته باشند تا در خط مقدم این مبارزه خلل و مشکلی ایجاد نشود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه افرادی با بزرگ‌نمایی برخی کمبودهای ناشی از افزایش شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها در فضای مجازی درصدد تضعیف روحیه کادر بهداشت و درمان و زیر سوال بردن خدمات این عزیران هستند گفت: باید این موضوع را به دقت رصد و با متخلفان برخورد شود.
آزاد بخت با تأکید بر اینکه بر اساس آمارهای به دست آمده، استان همدان 2 هفته سختی را پیش رو دارد تصریح کرد: همه مسئولان باید تکالیف خود را به خوبی انجام دهند و دانشگاه علوم پزشکی را در رفع مشکلات به ویژه تامین اکسیژن یاری دهند.
وی در پاسخ به گلایه‌مندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از وضعیت بانک‌ها خواستار بازرسی اعضای ستاد صیانت از وضعیت بانک‌ها و ارائه راهکار و پیشنهادهای سازنده در راستای تصویب مصوباتی برای کاهش ازدحام و ابتلای کارمندان به کرونا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا در پیک چهارم خطر کمبود تخت‌های بیمارستانی در کمین ما است.
دکتر رشید حیدری مقدم با بیان اینکه شمار تخت‌های بیمارستانی موجود در استان شامل بخش خصوصی، دولتی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح حدود سه هزار و 200 تخت است تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان از یک هزار و 500 بیمار عبور کرده است.
وی با بیان اینکه همدان هفته تلخی را پشت سر گذاشت گفت: متوفیان کرونا روز گذشته به 19 نفر، بستری مثبت 192 نفر و مبتلایان سرپایی به 794 نفر رسید و این آمار در روز پنجشنبه گذشته 21 فوتی، 190 بستری مثبت و بیش از 700 نفر سرپایی مثبت گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: آمار بالای فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا سبب بروز نگرانی در این مجموعه شده چرا که آمار یک روز فوتی و بستری مثبت و سرپایی پنجشنبه هفته گذشته با یک ماهه اسفند برابری می‌کند. در اسفند سال گذشته 20 تن فوت کردند و مجموع آمار بستری و سرپایی مثبت 900 نفر بود.
حیدری مقدم گفت: عبور شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از یک هزار و 500 نفر، نیاز به تجهیزات پزشکی به ویژه اکسیژن ساز و تخت را افزایش داده به طوریکه در بیمارستان شهرستان رزن در زمینه اکسیژن با مشکل مواجه شده بودیم که با همکاری سپاه استان این مشکل رفع شد.
وی افزود: تاکنون 250 کپسول اکسیژن 40 لیتری تامین شده است و برای رفع کمبود تخت نیز در صدد افزودن 40 تخت جدید به تخت‌های بیمارستانی موجود هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه نیازمند 2 دستگاه اکسیژن ساز برای نصب در بیمارستان رزن و شهید بهشتی همدان هستیم اظهار داشت: سه سد شامل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، حوزه بهداشت و سد سوم بیمارستان‌ها برای رویارویی با کرونا در نظر گرفته شده اما برخی از این سدها شکسته شدند.
حیدری مقدم از عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم گلایه کرد و گفت: با وجود هشدارهای مکرر علوم پزشکی و دیگر مسئولان‌ مردم این استان خیلی اعتقادی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند به گونه‌ای که بیشتر مغازه‌داران و ساکنان در حاشیه شهرها ماسک نمی‌زنند.
وی گفت: شرایط کنونی به مثابه درخواست کمک از سوی فرد در حال غرق شدن است در این وضعیت باید ابتدا به فکر نجات این فرد بود سپس دنبال مقصر بگردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره واکسیناسیون کرونا نیز اظهار داشت: اکنون هشت هزار دز واکسن علیه ویروس کرونا در این استان تزریق شده است و به زودی تزریق 11 هزار و 500 دز هم در صورت تحویل واکسن، آغاز می‌شود.
حیدری‌مقدم همچنین از بی‌توجهی بانک‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتقاد کرد و گفت: بخشی از کارمندان بانک‌ها باید همانند سایر ادارات به دور کاری بروند یا در 2 شیفت صبح و بعدازظهر خدمات ارائه کنند در غیراینصورت شاهد افزایش شمار مبتلایان خواهیم بود‌.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد