hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قانون‌گریزان کرونایی شریک جرم وضعیت قرمز قشم هستند

قانون‌گریزان کرونایی شریک جرم وضعیت قرمز قشم هستند

 فرماندار قشم گفت: تمام کسانی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد کرونا را با قانون‌گریزی زیر پا گذاشتند، شریک جرم وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان هستند.
علیرضا نصری در جلسه ستاد کرونای این شهرستان که امروز در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 و اصلاحی آن در سال 1386، یک سال حبس برای افراد قانون‌گریز از جمله در مورد نادیده گرفتن قوانین ستاد کرونا دیده شده است.
وی ادامه داد: تنها راه بازگشت به شرایط ایده‌آل در دوران کرونایی و قرار گرفتن در شرایط رنگ آبی برای زندگی، احترام به قوانین ستاد کرونا و پرهیز از تجمعات به هر شکل آن می‌باشد.
رئیس ستاد کرونایی شهرستان قشم اعلام کرد: متاسفانه با طولانی شدن دوران شیوع کرونا، خطرات آن برای عده‌ای عادی شده و نسبت به رعایت پروتکل‌ها کم اهمیت شده‌اند درحالی که در این شرایط سخت آنچه باید برای همه ما عادی شود رعایت دقیق پروتکل‌هاست نه برپایی عروسی و تجمعات که به افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از این ویروس مهلک منجر شده است.
وی از عادی انگاری و ساده گرفتن بیماری کرونا، به عنوان بزرگترین خطر و آسیب برای سلامت جامعه نام برد و افزود: خطر ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن فقط برای دیگران نیست و بی توجهی به خطر این ویروس شاید زنگ خطر کرونا را در زندگی هر کدام از ما هم به صدا درآورد.
نصری با اعلام اینکه این روزها شاهد افزایش شدید آمار فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم، افزود: مسئولان ستاد کرونای کشور به طور مداوم درباره رفتارهای منجر به خطرناک‌تر شدن شرایط کرونایی هشدار می‌دهند و همه ما موظف به رعایت دقیق قوانین کرونا هستیم.
وی گفت: بعد از مراسم‌ دورهمی‌، عروسی‌ها و مهمانی‌‌های اخیر، متاسفانه این شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفت و همه آنان که نسبت به رعایت پروتکل‌ها کوتاهی کردند در اتفاقات تلخ این شرایط شریک جرم هستند.
فرماندار قشم اظهار کرد: تغییر وضعیت کرونایی شهرستان به رعایت پروتکل‌ها و حساسیت مردم بستگی دارد و با توجه به اینکه در شرایط خاص قرار داریم، نباید حساسیت‌ها کم شود و در فضای مجازی باید مردم را نسبت به قدرت انتشار و  خطر کشندگی این ویروس بیش از پیش آگاه کنیم.
به گفته وی، تسریع در روند بیمار یابی، رعایت قرنطینه توسط مبتلایان و افزایش تست ها برای قطع زنجیره شیوع کرونا را باید همانند گذشته با اجرای دقیق طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی پیگیری کنیم.
رئیس ستاد کرونای قشم گفت: دستگاه‌های مسئول و نقش‌آفرین در طرح شهید حاج قاسم با پیگیری‌ها و تشکیل جلسات هماهنگی و ارائه گزارش‌های مورد نیاز، نقاط ضعف و قوت این طرح را برای اجرای دقیق آن، بررسی کنند.
وی از بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا‌ها خواست شدیداً از برگزاری مهمانی‌ها جلو‌گیری کنند و موارد را برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی منتقل نمایند.
نصری از همکاری امامان جمعه و حمایت آنان از مصوبات ستاد کرونا قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که با رعایت مصوبات بتوانیم با دست‌یابی به وضعیت پایدار و مناسب کرونایی، آیین‌های شب‌های قدر را در ماه مبارک رمضان برگزار کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد