hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در حوزه‌های پرورشی مانع بی‌انگیزگی است

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در حوزه‌های پرورشی مانع بی‌انگیزگی است

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در نخستین گردهمایی معاونین پرورشی سطح کشور که به صورت مجازی برگزار شد، نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در حوزه‌های پرورشی را مانع بی‌انگیزگی دانش‌آموزان دانست.

به گزارش پایگاه خبری هم وطن، «محمد شعبانی» در نخستین گردهمایی معاونین پرورشی ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت بحث پرورشی و اهتمام آموزش و پرورش مازندران به این مهم، گفت: در مازندران پویش‌های مختلفی اعم از مجازندران، تربیت حکیمانه، کتاب‌شاد و دیگر طرح‌ها طراحی و اجرا شد که نشان‌دهنده پیگیری این استان در زمینه امور تربیتی و پرورشی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدرسه محوری و دانش محوری دو پایه اصلی فعالیت‌ها است، تصریح کرد:  نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در حوزه‌های پرورشی و تشکیلاتی می‌تواند مانع مطلوبی برای معضل بی‌انگیزگی نوجوانان باشد معضلی که از دوره اول متوسطه آغاز می‌شود و در دوره دوم متوسطه به اوج خود می‌رسد و می‌توان با کمک این برنامه‌ها بر پایه دانش اجتماعی که در مدارس وجود دارد از آن جلوگیری کرد.

وی افزود: در این حوزه استعدادهای نهفته دانش‌آموزان شکوفا شده و سبب ایجاد لذت و خرسندی در آن‌ها می‌شود. دانش‌آموزی که از حضور در یک رشته‌ی هنری احساس موفقیت و لذت می‌کند ممکن است هیچگاه در درسی همچون ریاضی این احساس را نداشته باشد. اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان ما دارای مهارت‌های فراشناختی باشند به این معنا که خود انگیخته، خود آغازگر وخود ارزیاب باشند باید توجه ویژه به حوزه‌ی پرورشی داشته باشیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش حوزه پرورشی در کنترل بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: استان مازندران با تهیه برنامه‌های متعدد این ایام ضمن ترویج فعالیت‌های پرورشی در فضای مجازی و همچنین قرار گرفتن دبیرخانه لاله‌های روشن و طبیعت‌یاران در این استان، ضمن برخورداری از استقبال بی‌نظیر از سوی دانش‌آموزان مازندرانی از این جشنواره‌ها همچنان نیز در پی برنامه‌ریزی متعدد برای راه‌اندازی پویش‌های جدید در ارتباط با همین موضوعات است.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات جدید معاونت پرورشی مازندران، تصریح کرد: جشنواره معلمان هنرمند و معلمان مولف به زودی رونمایی خواهد شد تا در زمینه فعالیت‌های پرورشی از سوی معلمان سطح استان شاهد ارسال آثار متعددی باشیم.

شعبانی در پایان گفت: در همه حوزه‌های آموزشی و پرورشی مسائل باید دسته‌بندی شود، به حل مسائل دارای اولویت و مهم بپردازیم و آن‌ها را به شکل پایدار و نه به طور سطحی و موقت حل کنیم. باید فرایندهای تربیتی را چه داخل و چه خارج از مدرسه و چه از سمت اداره و وزارت‌خانه رصد کرده و بررسی کنیم که چطور می‌توانیم فرآیندها را بهبود ببخشیم. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد