hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تاخت و تاز کشنده کرونا در سایه سهل انگاری

تاخت و تاز کشنده کرونا در سایه سهل انگاری

یک ماهی است که در سایه سهل انگاری مردم و مسئولان موج سهمگین کرونای واقعی آغاز شده و ناجوانمردانه می تازد و قربانی می گیرد. انسان زمانی به بلوغ اجتماعی می رسد که بتواند مسئولیت کار خود را برعهده بگیرد، اکنون می طلبد افراد در شرایط بحرانی کنونی نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران متعهدانه و مسئولانه برخورد کنند.
عدم مدیریت صحیح در بحث مشکلات پیش آمده در حوزه معیشت مردم، مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و و خیزش موج چهارم کرونا مشهود است. از سوی دیگر تعلل مسئولان امر در بحث جلوگیری و ممانعت از سفر مردم در ایام نوروز، فاجعه بزرگی را رقم زد که اکنون شاهد آن هستیم، بازار آشفته و نابسامان شب عید و آزادسازی سفرهای نوروزی در شرایط همه گیری کرونا اوج بی ‌تدبیری بود.
طبق اظهارنظر کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا، با ادامه این روند، از شرایط قرمز به وضعیت سیاه کرونایی می‌رسیم، متاسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت. اگر کرونا با همین روند پیش رود، ممکن است در شهرهای قرمز به وضعیت سیاه هم برسیم.
افزایش تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس با علائم تنفسی
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان عصر دیروز گفت: با شناسایی ۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری و سرپایی به ۳۹ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.
محمد طاهری افزود: مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در این استان به ۱۱ هزار و ۶۰۸ نفر و بیماران سرپایی به ۲۸ هزار و ۱۶۱ مورد رسیده است.
وی اظهارکرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷۴ مورد بود که ۱۹۴ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در عین حال هم اینک ۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۴۸ بیمار وخیم گزارش شده است.
وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان توضیح داد: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد ۴۱۸، بهار ۶۶۵، تویسرکان ۷۶۴، رزن ۵۰۲، درگزین ۲۰۸، فامنین ۲۰۴ و کبودراهنگ ۷۳۳ نفر است، همچنین تاکنون ۲۱۱۱ نفر در ملایر، ۱۳۹۲ نفر در نهاوند و ۴۳۰۹ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.
طاهری تصریح کرد: در حال حاضر ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و شهرستان اسدآباد نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد که با توجه به روند افزایش شمار بیماران در روزهای آینده وضعیت اسدآباد نیز قرمز می شود.
سرآغازی تلخ برای پیک واقعی کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر نیز درگفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیک چهارم، پیک واقعی کروناست، اظهار کرد: این موج کرونا، خطرناک تر از موج های قبلی است.
دکتر محسن ترکاشوند با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم در هفته چهارم آمارها افزایش چشمگیری داشته باشد، افزود: با وجود اعلام وضعیت هشدار و قرمز در ملایر، هیچ اثربخشی در سطح شهرستان شاهد نیستیم و همچنان سفرها، رفت و آمدها، مراسم عروسی، عزا و تجمع ها پابرجاست.
وی با بیان اینکه اگر به این ترتیب پیش برویم با یک فاجعه انسانی در کشور مواجه می شویم، خاطرنشان کرد: ظرفیت تخت های کرونایی بیمارستان های غرضی و امام حسین(ع) پر شده است و تنها ۵۰ تخت مختص بیماران کرونایی در بیمارستان مهر باقیمانده که با توجه به میزان شیوع ابتلا، تا چند روز آینده این تخت ها نیز پر می شود.
ترکاشوند یادآورشد: در بیمارستان های های غرضی و امام حسین(ع) یک ظرفیت درمانی برای بیماران سرپایی کرونایی که نیاز به دارو دارند، درنظر گرفتیم که روزانه برای دریافت داروهای تخصصی مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه این ویروس، یک ویروس نوپدید است و در هر کشوری متناسب با وضعیت آن دچار جهش های مختلفی می شود، ادامه داد: افراد در صورت داشتن علائم اولیه باید با ۴۰۳۰ تماس بگیرند و یا به نزدیک ترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند.
ترکاشوند با بیان اینکه تمام مراکز ما مجهز به تست های رپید و PCR هستند و روزانه به طور میانگین در هر مرکز ۱۶۰ مورد تست انجام می شود، اظهار کرد: در حال حاضر تمام خانه ها بهداشت و مراکز جامع سلامت و مراکز ۱۶ ساعته در باغ گل، ازندریان و سامن تست رپید کرونا و تست PCR را انجام می دهند.
برخورد قانونی با برگزارکنندگان مراسم جشن
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر نیز از برخورد قانونی با برگزارکنندگان مراسم جشن و برهم زنندگان پروتکل های بهداشتی در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا و شرایط رنگ بندی قرمز ملایر در صورت برگزاری مراسم جشن عروسی و یا هرگونه تجمع غیرقانونی افراد که موجب تهدید سلامت جامعه شود، موضوع در قالب پرونده قضائی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.
سرهنگ محمدباقر سلگی با اشاره به اینکه خطر ابتلا به این ویروس بسیار جدی است، افزود: سلامت، امنیت و آرامش مردم خطوط  قرمز پلیس است و با متخلفان بدون اغماض و قاطعانه برخورد می شود.
ممنوعیت تردد در ورودی های شهر
به گزارش ایسنا، در همین ارتباط فرمانده سپاه ناحیه ملایر و جمعی از مسئولان شهرستان از روند اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی پایگاه های بهداشت و سلامت و ایست بازرسی ورودی های شهر در راستای اجرای طرح ملی ستاد مبارزه با ویروس کرونا ملایر بازدید کردند.
سرهنگ سیدجواد حسینی در حاشیه این بازدید گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف غربالگری مجدد خانوارها به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا اجرا می‌شود و تمرکز این طرح بیشتر در سطح محلات و پایگاه‌های مقاومت متمرکز است.
تشدید بازرسی از نانوایی ها

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ملایر نیز گفت: با توجه به شرایط بحرانی ملایر، گشت و بازرسی مشترک از نانوایی های سطح شهر ملایر در زمینه رعایت الزامات بهداشتی محیط کار و کارگران شاغل در محل نانوایی ها با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا ویروس انجام شد.
لیلا غفاری با اشاره به تشدید بازرسی ها از واحدهای خبازی، اظهار کرد: تمام کارکنان نانوایی ها موظف به رعایت موارد بهداشتی، از قبیل شستشوی دست ها، ضدعفونی کردن وسایل مربوطه و ضدعفونی کردن دستگاه کارتخوان و اضافه کردن یک نفر برای دریافت وجه هستند.
به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: در این بازرسی سه واحد متخلف به علت کم فروشی و تخلفات بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
رعایت پروتکل های بهداشتی در تاکسی ها الزامی است
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملایر نیز بر لزوم استفاده از ماسک توسط تاکسیرانان تاکید کردو گفت: استفاده از ماسک برای رانندگان تاکسی و تاکسیرانان و مسافران الزامی است.
محمد لطفی افزود: این اقدام قبل از اینکه یک دستورالعمل باشد یک تقاضای جدی برای حفظ سلامتی همکاران راننده و خانواده آنها است که در این روزهای سخت با وجود تمامی مشکلات، مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.
وی با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی از اقشار آسیب پذیری هستند که در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، خاطرنشان کرد: تاکسیرانان نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و رعایت کامل پروتکل ها اقدام کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد