hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > در فصل بهار مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان را بیشتر مصرف کنید

در فصل بهار مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان را بیشتر مصرف کنید

آنتی اکسیدان‌های موجود در مواد غذایی، دمنوش‌ها و مرکبات می‌تواند واکنش‌های آلرژیک در بدن را متوقف کند.
حامد صدیقی، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در طول روز چای سبز بنوشید، تحقیق‌ها نشان داده است که آنتی اکسیدان موجود در چای سبز با نام اختصاری EGCG، واکنش‌های آلرژیک را در بدن متوقف می‌کند.
صدیقی افزود: سیر، با آنتی بیوتیک‌های طبیعی پر شده است که می‌تواند بدن شما را از عفونت‌ها و آلرژی‌ها پاک کند، بدن شما بزرگترین سود را از خوردن سیر خام می‌برد و اگر حساسیت هایتان در حال بازگشت است، بهتر است چند تکه سیر مصرف کنید.
او بیان کرد: کلم، اسفناج و بسیاری از سبزیجات دیگر، منابع غنی از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و آنزیم هستند که برای کاهش التهاب و حفظ سیستم تنفسی، مفید هستند.
صدیقی ادامه داد: غذا‌های غنی از پروبیوتیک مانند کفیر، ماست پاستوریزه نشده، کلم ترشی، ترشی تخمیر شده و حتی مکمل پروبیوتیک، می‌توانند سیستم دفاعی بدن را تقویت کنند.
او گفت: لیمو، و دیگر اشکال مرکبات، سبب افزایش ایمنی شما به دلیل سطح بالای ویتامین C می‌شود خوردن آب لیمو، (لیموناد بدون قند)، به بدن شما کمک می‌کند، تا ناخالصی‌ها را از بین برده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید.
صدیقی افزود: با مصرف مداوم قارچ ریشی یا گانودرما، دیگر به آلرژی‌های فصلی مبتلا نمی‌شوید به دلیل داشتن اسید گانودریک، موجب آزاد سازی هیستامین و در نتیجه عملکرد بهتر کبد می‌شود و می‌توان گفت که یک منبع ضد آلرژی است.
او بیان کرد: مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری از عسل طبیعی موجب تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر گرده‌های متنوع بهاری می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد