hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۵۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری شدند

۴۵۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند.
دکتر رشید حیدری مقدم ظهر امروز در ستاد مدیریت کرونا در استان اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در کشور و استان  نگران کننده بوده و احتمال بروز موج چهارم بیماری در همدان وجود دارد.
وی با بیان اینکه موج چهارم ویروس کرونا ناشی از ویروس انگلیسی است تصریح کرد: سرعت انتقال این نوع ویروس بسیار زیاد و در کمین همه گروه‌های سنی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی، کبودرآهنگ و فامنین نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در حالت زرد قرار دارند اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان در نقاط مختلف استان، به طور حتم وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها تا هفته آینده تغییر می‌کند.
حیدری مقدم با بیان اینکه یکم فروردین امسال آمار بیماران مشکوک و بستری کرونایی 200 نفر بود گفت: این آمار در ششم فروردین به 300 نفر، 11 فروردین به 400 نفر و هم اینک به 450 بیمار رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه در شبانه روز گذشته 25 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند عنوان کرد: 334 بیمار مبتلا به کرونا نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به بستری بودن 450 بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تصریح کرد: در صورت هرگونه بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال افزایش بیماران تنفسی به بیش از 2 هزار نفر در هفته‌های آینده وجود دارد.
حیدری مقدم نقش دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات را در بروز کرونا بسیار بالا دانست و افزود: پس از آزمایش وضعیت 35 نفر از اعضای یک خانواده شرکت کننده در یک عروسی در فامنین مشخص شد که 17 نفر به کرونا مبتلا هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به عملیات واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و گفت: تزریق واکسن ایرانی کرونا تولید محققان انستیتو پاستور از هفته آینده در همدان آغاز می‌شود.
رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه پنج استان برای تزریق مرحله نخست واکسن تولید داخل انتخاب شدند که یکی از آن‌ها استان همدان است اظهار داشت: از هفته آینده تزریق این واکسن برای سه تا پنج هزار نفر آغاز می‌شود.
حیدری مقدم گفت: در حال حاضر کادر بهداشتی و درمانی که در خط مقدم مقابله با ویروس و در معرض خطر هستند واکسینه شدند اما برای واکسینه کردن خط دوم همچنان در تلاش هستیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد