hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جانبازان شهید پیشتاز پرچمداری نهضت علمدار کربلا در خراسان رضوی هستند

جانبازان شهید پیشتاز پرچمداری نهضت علمدار کربلا در خراسان رضوی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی بیش از 49 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد 515 جانباز شهید پیشتاز پرچمداری نهضت علمدار کربلا در خراسان رضوی هستند.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام حسین معصومی  با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: سوم شعبان روز تولد بزرگ پاسداری که با خون خود، فرزندان و یارانش، مکتب اسلام را زنده کردند.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان سه هزار 146 پاسدار جان خویش را در راه حفاظت از اسلام و انقلاب فدا کردند، افزود: امروز، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همگان است و هر چه داریم به برکت و جانفشانی شهداو ایثارگران است.
وی با تبریک فرا رسیدن چهارم شعبان میلاد با سعات حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: خراسان رضوی 49 هزار  914جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد 515 جانباز شهید پیشتاز پرچمداری نهضت علمدار کربلا در خراسان رضوی هستند.
وی در خصوص آمار جانبازان زن گفت: این استان 81 جانباز زن دارد که بیشتر این عزیزان در دوران جبهه پرستار، پزشک و یا خدمات پشتیبانی ارائه می کردند. این بانوان جلوه های ایثار و مقاومت در جامعه هستند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد به درصد جانبازان اشاره کرد و گفت: از مجموع جانبازان 711 نفر جانباز 70درصد، 19 هزارو 804 نفر جانباز 25 تا 69درصد و 29399 جانباز زیر 25 درصد هستند.
وی با بیان اینکه تمامی جانبازان 70درصد پس از فوت شهید محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: سه دهه از جنگ تحمیلی می گذرد و جانبازان بیش از 30سال است که مجروحیت دفاع مقدس را همراه خود دارند، قطعا و یقننا اجر وپاداش این عزیزان به صورت مادی قابل سنجش نیست.
حجت الاسلام معصومی در پایان به ویژه برنامه های این روز اشاره کرد و گفت: مراسم تجلیل از جانبازان 70 درصد قطع نخاعی و خانواده های این عزیزان در مشهد، دیدار مسئولان استانی با جانبازان در دو مرکز توانخبشی و بازتوانی  امام خمینی (ع) مشهد، و همچنین اجرای طرح علمداران حماسه در مشهد و شهرستان ها از ویژه برنامه های این روز است.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد