hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان شاغل در اداره‌کل

تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان شاغل در اداره‌کل

به مناسبت 22 اسفند روز ملی بزرگداشت یاد و خاطره شهدا از سوی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان شاغل در اداره‌کل صورت گرفت.

به گزارشپایگاه خبری هم وطن؛ «علیرضا سعدی‌پور» در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با شهدا، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، یادمان نرود مردانی بودند که برای تحقق آرامش امروز ما از گرانبهاترین و بالاترین سرمایه خویش گذشتند و با حضور در جنگ تحمیلی و تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها در برابر تجاوز و خودخواهی‌های دشمنان ایستادند و از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند. مردانی که با دادن خون خود زمین ایران را به رنگ سرخ آغشتند و به دشمنان اسلام نشان دادند در جایی که آنها به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی بی‌احترامی کنند و یا برای کم‌رنگ کردن این ارزش‌ها توطئه کنند، حاضرند از والاترین و شیرین‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان بگذرند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر برگزاری مراسمات به منظور بزرگداشت مقام شهدا، تاکید کرد:  برگزاری چنین مراسماتی به خصوص در آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگ ساز در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار است و اهتمام آموزش و پرورش در برگزاری چنین مراسماتی نشان دهنده نگاه ویژه ای به این مفهوم است.

این مقام مسئول با اشاره به گرامیداشت مقام شهدا در آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان مازندران به عنوان دبیرخانه دائمی طرح ملی لاله های روشن در سطح کشوری با عنوان «40 هزار شهید، 40 هزار مدرسه، 40 هزار یادواره» انتخاب شد و این نشان دهنده حضور فعال این استان دراین حوزه است.

وی با اشاره به فرهنگ شهادت و لزوم گسترش این فرهنگ در سطح جامعه به خصوص دانش‌آموزان این مرز و بوم، تصریح کرد: شهید واژه‌ای مقدس است و در آموزه‌های دینی و قرآنی جایگاه بلندی دارد. شهید به معنای گواه است و نگاه به این مفهوم می‌تواند در زندگی اثربخش و تاثیرگذار باشد.

سعدی‌پور با اشاره به تجلیل از شهدا، اظهار داشت: روز شهید و روز بزرگداشت مقام شامخ سیدالشهداء است، روزی که نباید محدود به صفحات تقویم شود. تکریم شهدا، تکریم همه شهیدانی که است که در تحقق شعار همیشه زنده هیهات من الذله خون خود را نثار کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد