hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صف‌های طولانی نانوایی‌های بلوچستان به سراوان رسید/ ازدحام مردم در روزهای هشداری کرونا

صف‌های طولانی نانوایی‌های بلوچستان به سراوان رسید/ ازدحام مردم در روزهای هشداری کرونا

مشکل صف و ازدحام در مقابل نانوایی‌ها همچنان در شهرهای بلوچستان برقرار است و اینبار مردم سراوان از این موضوع گلایه دارند.

نان یکی از نیازهای اساسی و مایحتاج ضروری خانوار به خصوص در قشر ضعیف جامعه است و اینکه همه مردم توانایی خرید و تهیه آن را داشته باشند بسیار ضروری و مهم است؛ در این راستا یکی از وظایف ذاتی و بااهمیت مسئولان این است که در مقابل هر مشکلی که در این زمینه به وجود می‌آید ایستادگی کنند.

با توجه به مصادف شدن این مشکل با شیوع بیماری کرونا این مشکل زوایای دیگری نیز پیدا کرده است و تجمع و ازدحام در مقابل و داخل نانوایی‌ها علاوه بر اینکه برای مردم زمانبر و دشوار است، سلامتی آن‌ها را نیز تهدید می‌کند و شاید یکی از عوامل انتشار ویروس کرونا در همین صفوف نانوایی‌ها باشد. اما سوال اساسی اینجاست که چرا همه واحدهای نانوایی سراوان و سایر شهرهای بلوچستان همیشه شلوغ و پر مشتری است؟

یکی از شهروندان سراوانی ضمن گلایه از شلوغی نانوایی ها به خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه در این روزها برای خرید چند قرص نان باید زمان زیادی صرف کند، نگرانی بیشتر برای شیوع بیماری کرونا است که می تواند در این صف ها از فردی به فرد دیگر منتقل شود با شرایط پیش آمده در جامعه و ویروس کرونا با ترس و دلهره در صف نانوایی به انتظار می ایستیم.

وی افزود: بیش از یک ساعت و نیم است که در صف طویل نانوایی ایستادم تا نوبت به من رسید، البته هر سال این مشکل را در شهرستان داریم و از مسیولین مربوطه خواستار ساماندهی و حل هرچه سریع تر این معضل بزرگ و روزانه هستم.

محمد نور ارباب رئیس اتحادیه نانوا داران سراوان در رابطه با صف های طولانی نانوایی‌های سراوان به تسنیم گفت: موضوع شلوغی و ازدحام جمعیت مقابل خبازی ها چندین علل دارد که می شود به این موارد اشاره کرد، در گذشته با توجه به این که آرد آزاد تفاوت چندانی با نرخ دولتی نداشته است، جهت رفع نیاز شهروندان آرد به صورت آزاد خریداری و پخت نان توسط نانوایی انجام می شد ولی در حال حاضر قیمت هر کیسه آرد به صورت آزاد 250 هزار تومان است و خیلی بالاست.

این مقام مسئول افزود: سهمیه آرد سراوان با توجه به آمار جمعیتی سال 95 در حال تامین است که از سال 95 به بعد جمعیت شهرستان افزایش پیدا کرده و با توجه به رشد جمعیت و مهاجرینی که در شهر سراوان گذران زندگی می کنند در هرماه 45 تن آرد به سهمیه شهرستان اضافه شده اما باز هم با این میزان نمی توان نیاز شهروندان سراوان را  رفع کنیم.

رئیس اتحادیه نانوا داران سراوان در پایان گفت: سازمان امور عشایری و تعاون روستایی نیز سهمیه آرد برای عشایر دارند که معتقدم این سهمیه آرد که تحویل عشایر داده می شود تبدیل به نان نمی شود، عشایر نیز به سمت نانوایی ها رجوع آورده اند که باید بررسی هایی در این زمینه نیز انجام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد