hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع است

خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع است

خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در استان همدان ممنوع است و با خاطیان، برابر قانون برخورد می شود.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در روز‌های پایانی سال ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
همه ساله با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، خرید و فروش برخی از حیوانات وحشی افزایش می‌یابد که این اقدام افراد فرصت طلب، به طبیعت منطقه خسارت جدی وارد می‌کند.
کارشناسان محیط زیست می گویند: آبزیان نقش موثری در حفظ اکوسیستم طبیعی خود دارند و صید بی رویه آن‌ها موجب بر هم خوردن شرایط طبیعی و مطلوب این گونه‌های جانوری می‌شود.
برخی افراد سودجو با سوء استفاده از ناآگاهی مردم اقدام به عرضه و فروش برخی گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض می‌کنند.
خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه‌های گیاهی وحشی نظیر سُنبل آبی در روزهای  پایانی سال بیشتر به چشم می‌خورد که این اقدام غیرقانونی و ممنوع است.
این گونه‌ها بیشتر در حاشیه خیابان‌ها به فروش می‌رسد؛ با این وجود همه ساله گشت و نظارت مستمر توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست برای برخورد با این نوع تخلف افزایش می‌یابد.
حفاظت محیط زیست استان همدان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده چنین تخلفاتی موضوع را از طریق تماس با ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.
بیشترین میزان تخلف ثبت شده در این باره مربوط به فروش لاک پشت، مار آبی و لاله واژگون است.
در صورت مشاهده تخلف با فرد خاطی طبق مفاد ماده ۱۰ قانون شکار و صید برخورد می‌شود که بر اساس این قانون به سازمان محیط زیست این اختیار داده شده است که با شکار و صید غیر مجاز، از بین بردن رُستنی ها، حمل و عرضه گونه‌های وحشی، برخورد قاطع و قانونی کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد