hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بررسی طرح تاسیس کتابخانه های "گنجینه" در قالب برنامه پایتخت کتاب در سمنان

بررسی طرح تاسیس کتابخانه های "گنجینه" در قالب برنامه پایتخت کتاب در سمنان

طرحها و برنامه های مرتبط با تاسیس کتابخانه با عنوان "گنجینه" در قالب برنامه پایتخت کتاب در نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با جمعی از مسوولان فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در این نشست که به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شد محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی این استان، شهردار سمنان، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مسوول دبیرخانه پایتخت کتاب و سه  تن از مسوولان فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان و کتابخانه های عمومی استان سمنان حضور داشتند.
فرشید فلاح در این نشست با ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و چگونگی تاسیس کتابخانه های کنجینه گفت: این مراکز با هدف گرداوری کتاب ها و تالیفات چهره های علمی و فرهنگی استان سمنان برای حفاظت و استفاده مطلوب از این آثار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به غنی بودن این استان از چهره های علمی و ماندگار گفت: در نظر است این گنجینه ها به نام اهداء کنندگان کتاب ها ایجاد تا آثار آنها به مرور زمان از بین نرود و زمینه ای برای حفظ و استفاده قشرهای مردم و دوستداران مباحث علمی و فرهنگی فراهم شود.
طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز با تبیین چگونگی ایجاد کتابخانه توسط نهاد کتابخانه های عمومی، این اقدام را بسیار خوب و موثر خواند و برای کمک به تحقق آن اعلام امادگی کرد.
سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان نیز از آمادگی شهرداری برای اختصاص برخی از خانه های قدیمی مرمت شده در سمنان برای تاسیس کتابخانه های گنجینه خبر داد و راهکارها و نظرات خود را در این خصوص بیان کرد.
در این نشست پس از ارائه دیدگاهها و تبادل نظر مسوولان مقرر شد برخی از افراد صاحب نام و مطرح علمی سمنان و استان توسط دبیرخانه پایتخت کتاب انتخاب و معرفی شود تا بقیه اقدامات برای دریافت کتاب ها و استفاده از منابع آنها برای تاسیس کتابخانه های گنجینه انجام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد