hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر کشور

برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر کشور

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: فروش بلیت های هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در مشهد به صورت اینترنتی خواهد بود.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-جعفر مروارید  در نشست خبری هجدهمین جشنواره فیلم فجرمشهد که در پردیس سینما هویزه برگزار شد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در باره برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر در مشهد گفت:هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در مشهد با   رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ۱۶ الی ۲۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

اوگفت: تفاهم نامه برگزار ی این جشنواره امضا شده و ما شاهد برگزاری بزرگترین رویداد هنری و سینمایی کشور در این ایام در مشهدخواهیم بود و به خاطر رعایت سلامت مردم امسال جشنواره در سینماها با یک سوم ظرفیت برگزار شود و اگر در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر وضعیت مشهد نارنجی شود حتما اکران فیلم‌ها متوقف می‌شود.

مروارید گفت: جشنواره فیلم فجر جزو جشنواره هایی است که به نشاط اجتماعی توجه ویژه ای دارد و برگزاری این رویداد در فضایی برگزار می شود که اقتصاد هنر و فرهنگ نیاز به حمایت دارد و هم حفظ سلامت مردم دغدغه همگی است و امیدوارم که برگزاری این رویداد همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری به یک فرهنگ سازی عمومی در فضای جمعی بینجامد و این تمرین را داشته باشیم که می توان رویدادهای هنری در فضای اجتماعی داشت و هم رویدادها را بستری برای رعایت پروتکل ها قرار بدهیم و این فرهنگ در سینما رعایت شود و نمونه ای باشد برای تداوم این فرهنگ برای برگزاری دیگر رویدادهای اجتماعی، فرهنگی و...

او ادامه داد:طبق توافقی که با مدیران سینما ها صورت گرفته همگی نسبت به رعایت و نظارت پروتکل ها موظف هستند و علاقه مندان به فیلم های جشنواره همراه با ماسک و ضد عفونی و بدون تجمع حضور پیدا خواند کرد. در این دوره به خاطر اطمینان بیشتر در رعایت   پروتکل ها ی بهداشتی در طول برگزاری جشنواره منهای نظارت مدیران و دست اندرکاران هر سینما نماینده ای از طرف معاونت اداره ارشاد و همچنین بازرسی و حراست این سازمان در سینما ها جهت رصد و نطارت هر چه بیشتر رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع حضور خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: امسال لیست کامل فیلم های جشنواره را در مشهد خواهیم داشت و فیلمها در  دو سیانس ۱۵ و ۱۸ به نمایش خواهند آمد و این فاصله زمانی برای حذف تجمع دیدن فیلم ها خواهد بود و من از این جا از مردم می خواهم که با حفظ تمامی موارد بهداشتی در این جشنوره حضور پیدا کنند.

مروارید تصریح کرد: فیلمها در سینماهای هویزه، آفریقا، ویلاژ توریست و سیمرغ به نمایش در خواهند  آمد و همانند سال گذشته سینما آفریقا برای حضور اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است. مضامین این دوره از جشنواره اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی و کمدی و فانتزی است تا بتواند هر گونه سلیقه ای را در این دوره از جشنواره با خود همراه کند.

او بیان کرد: فروش هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد به صورت اینترنتی و به مبلغ ۳۰ هزار تومان خواهد بود که دوستداران سینما می توانند بلیت فیلم مورد علاقشان را از سه سامانه فروش بلیت از جمله سینما تیکت و مشهد گیشه و ایران بلیت تهیه نمایند. لازم به ذکر است که این دوره از جشنواره به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه نخواهیم داشت

مروارید اضافه کرد:همزمان به برگزاری جشنواره فیلم فجر رونمایی از مستند «از عرش تا فرش»   که به همت انجمن سینمای جوانان و با نگاهی به یک موضوع اجتماعی اخلاقی تولید کرده اند خواهیم داشت و همچنین  سومین سیمرغ سینمای خراسان را با هدف حمایت از فیلمسازان جوان برگزار می شود.

او درخصوص اهداف برگزاری سومین دوره جشن سیمرغ خراسان بیان کرد:شناخت و معرفی استعدادهای سینمایی، معرفی توانمندی های استان به مخاطبان و تثبیت جایگاه فیلم های بلند و کوتاه از اهداف سومین دوره جشن سیمرغ سینمای خراسان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فروش بلیت هجدهمین جشنواره فیلم فجر اینترنتی خبر داد و گفت: قیمت هر بلیت ۳۰ هزار تومان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد