hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار گرفته است

۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار گرفته است

استاندار همدان گفت: در حال حاضر ۵ شهرستان استان همدان در وضعیت آبی و کم خطر کرونا قرار گرفته است.

سید سعید شاهرخی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان اظهار داشت: برای تثبیت روند نزولی کرونا در استان مردم باید از شرکت در هرگونه تجمع و دورهمی خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان ملایر هم  به جمع شهرستان‌های با وضعیت آبی استان پیوسته است، تصریح کرد: بیش از دو سوم جمعیت استان همدان در وضعیت آبی قرار دارند.

استاندار همدان گفت: بر اساس اعلام معاونت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی، گسترش ویروس کرونا در استان همدان تحت کنترل قرار گرفته که بدون شک این وضعیت حاصل برنامه‌ریزی و تصمیم‌های خوب ستاد استانی مقابله با کرونا و شهرستان‌ها است.

شاهرخی با اشاره به اینکه همدان در شرایط کنونی نسبت به گذشته در راستای کنترل، پیشگیری و مقابله کرونا، موفق عمل کرده است، اظهار داشت: اقدامات تیم‌های نظارت و بازرسی در این مدت برای کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا، قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: ستاد استانی با تمام ظرفیت و کلیه امکانات، باید سعی کند روند افزایشی را کنترل و روند نزولی گسترش کرونا را تثبیت کند.

استاندار همدان به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان رزن اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری ستاد استانی مقابله با کرونا، تیمی را برای بررسی، نظارت و بازرسی به شهرستان‌های رزن و درگزین ارسال کند تا گزارشی کامل از وضعیت را جمع‌آوری کنند.

شاهرخی تصریح کرد: شهرستان‌های همدان، ملایر، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی قرار دارند و وضعیت باقی شهرستان‌ها زرد است.

وی گفت: با کمک‌ دهیاران و بخشداری شهرستان‌ها، زمینه جلوگیری از تجمعات و برگزاری مراسم‌های انجام و به مراکز بهداشت اطلاع‌رسانی شود. دانشگاه علوم پزشکی استان نیز متخلفین را به مراجع قضایی معرفی کند.

استاندار همدان اظهار داشت: تذکرات لازم در راستای عدم برگزاری مراسمات عزا و جشن عروسی، حمل‌و‌نقل و رعایت پروتکل‌ها به ستاد‌های شهرستانی ارسال شود تا فرمانداران به طور جدی ورود پیدا کنند.

شاهرخی گفت: تلاش و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران، در اجرا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قابل تحسین و تقدیر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد