hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آلاینده‌ها را چگونه از بدن دفع کنیم؟

آلاینده‌ها را چگونه از بدن دفع کنیم؟

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق گفت: برای دفع انواع آلاینده‌ها همچون آثار ریزگرد‌ها و فلزات سنگین از بدن مصرف لبنیات تاثیر گذار است.
فرزانه سالاری سرپرست شبکه دامپزشکی بافق با اشاره به اهمیت لبنیات در سبد غذایی مردم گفت: یکی از راه‌های مقابله با عوارض ناشی از آثار ریزگردها، توجه ویژه به الگوی تغذیه‌ای صحیح است و برای عموم افراد به ویژه کارگرانی که در صنایع معدنی مشغول به کار هستند، مصرف روزانه مواد لبنی توصیه می‌شود.
او افزود: لبنیات به دفع برخی از انواع آلاینده‌ها مانند آلودگی با فلزات سنگین کمک شایانی می‌کند.
سالاری اظهار داشت: کلیه واحد‌های عرضه کننده فراورده‌های خام دامی از جمله لبنیات به طور مستمر نظارت و پایش می‌شوند.
سرپرست شبکه دامپزشکی بافق ادامه داد: تامین سلامت و کیفیت در فراورده‌های خام دامی و بهره‌مندی همشهریان از سبد غذایی سالم و مطلوب در راس برنامه‌های دامپزشکی قرار دارد و این مهم از طریق تشدید نظارت و پایش مداوم مراکزتحت پوشش، عملیاتی می‌شود.
او در ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را لازمه اخذ گواهی بهداشتی دانست و گفت: نتایج آزمایشات دوره‌ای کنترل کیفی شیر (میزان بار میکروبی، عدم وجود تخلفات به ویژه افزودنی‌های غیر مجاز به شیر، منفی بودن تست ورم پستان و تب مالت در شیر و غیره)، همکاری با دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون به موقع دام ها، منفی شدن دو دوره متوالی تست سل و تب مالت در خونگیری دام ها، وضعیت بهداشتی دامداری‌ها و جایگاه محل عرضه و فروش از جمله فاکتور‌های مهم در صدور گواهی بهداشتی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد