hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دردهای قفسه سینه کدام‌اند؟

دردهای قفسه سینه کدام‌اند؟

یک متخصص قلب و عروق گفت: دلایل درد قفسه سینه می‌تواند از مشکلات جزئی مانند سوء هاضمه یا استرس تا فوریت‌های پزشکی جدی مانند حمله قلبی یا انسداد ریوی، متفاوت باشد.
سولماز علوی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با گرفتگی عروق کرونر و تصلب شراین، اظهار کرد: وقتی بحث  آرترو اسکلروزیس و گرفتگی عروق قلبی مطرح می‌شود با دو پدیده سکته‌ها و آنژین‌های قلبی روبرو هستیم.
 وی با اشاره به علائم سکته قلبی و گرفتگی رگ قلب، گفت: از علائم مهم این مشکل درد سینه است؛ این درد در قسمت میانی قفسه سینه رخ داده و شدید است و معمولاً سکته قلبی در حین استراحت اتفاق می‌اُفتد.
علوی افزود:‌ در این شرایط شخص درد شدیدی در بین قفسه سینه  با انتشار به دست‌ها و فک احساس می‌کند که همراه با تعریق است و گهگاه با تهوع و استفراغ هم همراه خواهد بود، در این شرایط مداخله اورژانس بسیار جدی بوده و حتماً افراد باید با ۱۱۵ تماس بگیرند و یا به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.  
این متخصص قلب و عروق  بیان کرد: دردهای قسمت میانی قفسه سینه که شدیدند در حین استراحت اتفاق می‌افتند و بیش‌از ۲۰ دقیقه طول دارند نشانه سکته قلبی هستند و این علائم همان دفعه اول هم بسیار مهم است.
وی بیان کرد: دلایل درد قفسه سینه می‌تواند از مشکلات جزئی مانند سوء هاضمه یا استرس تا فوریت‌های پزشکی جدی مانند حمله قلبی یا انسداد ریوی، متفاوت باشد.
علوی با اشاره به این‌که توضیح دلیل مشخص درد قفسه سینه می‌تواند دشوار باشد، عنوان کرد: یافتن علت درد در قفسه سینه شما می‌تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر هرگز علائم قبلی نداشته‌اید، حتی پزشکان تصمیم‌گیری سختی در مورد اینکه آیا درد قفسه سینه، علامت یک حمله قلبی است یا موردی با اهمیت کمتر مانند سوء هاضمه، دارند.
این متخصص قلب و عروق عنوان کرد: اگر بیش‌از چند دقیقه درد غیر قابل توضیح  قفسه سینه تجربه کردید، به جای تشخیص خودسرانه سریعاً به دنبال کمک پزشکی باشید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد