hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا مجاز به استفاده از ماسک برای کودکان زیر 2 سال هستیم؟

آیا مجاز به استفاده از ماسک برای کودکان زیر 2 سال هستیم؟

یک متخصص اطفال با بیان اینکه تنفس با ماسک برای کودکان زیر ۶ ماه تا حدودی دشوار است، گفت: اگر از ماسک برای کودک استفاده می‌شود، نباید کودک را تنها بگذاریم زیرا ممکن است دچار خفگی شود.
محمدعلی غیاثی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه استفاده از ماسک برای کودکان زیر دو سال خطر چندانی ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: والدین باید به این نکته توجه کنند که کودک خود را در زمانی که از ماسک برای پوشاندن بینی و دهان او استفاده می‌کنند، نباید تنها بگذارند، زیرا ممکن است کودک در تنفس دچار مشکل شود.
این متخصص اطفال ادامه داد: معمولا توصیه می‌شود والدین کودکان را مگر در موارد ضروری در این ایام از منزل خارج نکنند، اما اگر اجباری برای این کار وجود دارد می‌توانند از ماسک یا شیلد مخصوص کودکان استفاده کنند و حتما کودک خود را در آغوش بگیرند و مراقب باشند کودک در تنفس دچار مشکل نشود.
وی با بیان اینکه تنفس با ماسک برای کودکان زیر ۶ ماه تا حدودی دشوار است، گفت: اما برای کودکان بالای ۶ ماه ماسک‌های معمولی خطر چندانی ندارد و این ماسک‌ها اکسیژن خون را پایین نمی‌آورند، توصیه می‌شود از ماسک برای طولانی‌مدت برای کودکان زیر دو سال استفاده نشود.
غیاثی در ادامه با اشاره به مادرانی که به کرونا مبتلا می‌شوند و کودک شیرخواره دارند، یادآور شد: متخصصان مرکز بیماری‌های واگیر آمریکا معتقدند مادر و کودک در زمانی‌که مادر به کرونا مبتلا شده باید از یکدگیر جداسازی شوند و کودک از شیرمصنوعی تغذیه کند، اما عده‌ای از پزشکان نیز معتقدند مادر می‌تواند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از کودک خود مراقبت کند و فرزند نیز از شیرمادر تغذیه کند.
این متخصص اطفال بیان کرد: مادرانی که به کرونا مبتلا شده‌اند سعی کنند با کودک خود در یک فضای بسته و بدون تهویه قرار نگیرند و یا اگر برای آن‌ها امکان دارد تا بهبودی کامل در کنار کودک نباشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد