hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > 3 اقدام ضدایرانی فرانسه در یک روز

3 اقدام ضدایرانی فرانسه در یک روز

فرانسه: دارایی های وزارت اطلاعات ایران را مسدود کردیم!
فرانسه دیروز در سه اقدام  ضدایرانی، اولاً به یک مرکز مسلمان نشین در این کشور حمله و 11 نفر را بازداشت کرد مرکزی که رسانه های غربی مدعی شده اند که مرتبط با ایران بوده است، ثانیاً دارایی های دو شهروند ایرانی و آن چه را ادعا شده دارایی های وزارت اطلاعات ایران است، مسدود کرد و در نهایت وزیر دفاع این کشور از موشک های ایران به عنوان یک تهدید سخن گفت. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، این مطلب در بیانیه وزیران خارجه، اقتصاد و کشور فرانسه اعلام و ادعا شده یکی از این دو ایرانی، اسد ا... اسدی (دیپلمات ایرانی در سفارت وین) است که ماه ژوئیه (تیر) به اتهام آن چه برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در پاریس خوانده شده، دستگیر شد. در روزهای گذشته دادگاهی در آلمان با این ادعا که او از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست، با استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیک موافقت کرده بود. همچنین سعید هاشمی مقدم دیگر فردی است که فرانسه اقدام به مسدود کردن اموال او کرده است.
 یازدهم تیر امسال، همزمان با سفر رئیس جمهور به اروپا  پلیس بلژیک اعلام کرد دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار را که ادعا شده قصد داشتند با سفر به فرانسه به همایش منافقین در پاریس حمله کنند، دستگیر و در خودروی آن ها یک بمب دست‌ساز حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره TATP کشف کرده است! منافقین به سرکردگی مریم رجوی هر سال گردهمایی های متعددی در پایتخت این کشور برگزار می کنند. این فضاسازی رسانه‌ای درست در آستانه سفر رئیس‌جمهور کشورمان، به اروپا انجام شد. ظریف همان زمان در یک پیام توئیتری نوشت: «چقدر هماهنگ، درست وقتی که ما سفر در سطح رئیس‌جمهور را به اروپا آغاز کردیم، عملیات ادعایی علیه ایران مطرح می شود و "توطئه‌گران" آن بازداشت می‌شوند. ایران به صراحت خشونت و تروریسم را در هر نقطه محکوم می‌کند و آماده همکاری با تمامی طرف‌ها برای پرده‌برداشتن از توطئه‌های شیطانی و عملیات پرچم عوضی (اشاره به منافقین) است.» با این حال خبرگزاری رویترز دو هفته پیش به نقل از چند منبع  نوشت، فرانسه تا هنگامی که ایران از طرح ادعایی بمب‌گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس اطلاعاتی به فرانسه ندهد، سفیر جدید خود را به جمهوری اسلامی معرفی نمی کند!
همزمان رادیو فرانسه اعلام کرد، صبح روز گذشته 200 نفر از اعضای پلیس فرانسه در یک عملیات گسترده، یک انجمن مربوط به مسلمانان به نام مرکز «زهرا» و خانه‌های اعضای این انجمن را به اتهام مقابله با تروریسم بازرسی کرده است. گزارش‌ها حاکی است، در این عملیات 11‌ نفر دستگیر شده‌اند. به گزارش فارس مرکز زهرا یک نهاد شیعی است که به دلیل فعالیت‌های ضد صهیونیستی شهرت دارد. این گزارش می‌گوید که پلیس فرانسه با ادعای ارتباط این افراد با ایران آن ها را بازداشت کرده است. همزمان با این فضاسازی، وزیر دفاع فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود بار دیگر ادعاهایی را درباره برنامه موشکی ایران تکرار کرد. «فلورانس پارلی» در حالی برنامه موشکی ایران را مایه تهدید خوانده که ایران همین چند روز قبل، با موشک های خود چند تن از سرکردگان گروهک های تکفیری را به درک واصل کرده بود. فرانسه بارها تا کنون موضوع مذاکرات موشکی را پیش کشیده که آخرین بار اظهارات ماکرون در نشست سازمان ملل بوده است.
خبر مرتبط
هشدار بهرام قاسمی به فرانسه

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه سه وزیر دولت فرانسه و اتهام واهی به یکی از دیپلمات های کشورمان در ماجرای ادعایی بمب گذاری در تجمع منافقین، آزادی فوری این دیپلمات ایرانی را خواستار شد و تأکید کرد: خواهان واقع بینی مقامات فرانسوی در قبال جمهوری اسلامی ایران هستیم و مجدد درباره دست های شوم بداندیشان که درصدد تخریب روابط کهن و دیرپای ایران و فرانسه و دیگر کشورهای موثر اروپایی هستند، هشدار می دهیم. وی تمام ماجرا را سناریو و توطئه ای برای تخریب روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا دانست که در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی و با صحنه گردانی یک گروهک تروریستی و ضد مردمی مقیم فرانسه انجام می گیرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما وی از اعتراض شدید جمهوری اسلامی به دستگیری دیپلمات ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به اسناد و مدارک موجود، نقش معاندان، بدخواهان و عوامل مخرب شناخته شده در طراحی این نمایش مضحک روشن است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد