hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گزارشی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در اردبیل نداریم

گزارشی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در اردبیل نداریم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: با توجه به پایش دقیق تالاب شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزای پرندگان مهاجر دریافت نشده است.
محمد مجرد ، با اشاره به اخبار احتمال خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شمال استان اردبیل اظهار کرد: با سرد شدن دمای هوا در مناطق شمالی دسته‌های چند هزارتایی پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در مسیر کوچ خود از شمال به جنوب، مدتی را در تالاب‌های شهرستان‌های مسیر مهاجرت به استراحت و تغذیه می‌پردازند.
وی افزود: با توجه به طولانی بودن مسیر مهاجرت، قدرت و توان پرندگان کاهش می‌یابد و برای تجدید قوا مدتی در مسیر مهاجرت در تالاب‌ها و آبگیرهای موجود به استراحت می‌پردازند که تالاب‌های شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز از جمله آنها هستند.
مجرد با اشاره به نوع پرندگان مهاجر گفت: پرنده‌هایی از گونه‌های مختلفی همچون اردک سرسبز، خروس کولی، خوتکا، انواع حواصیل، غاز، کشیم، انواع کاکائی، باکلان و آنقوت همچنین اردک سرسبز، باکلان، بوتیمار، خوتکا، حواصیل و اردک ماهی خور سفید از گونه‌های آبزی و یا کنار آبزی هستند که از نواحی سردسیر سیبری در تالاب‌ها و آبگیرهای شمال استان اردبیل فرود می‌آیند.
رئیس محیط زیست شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه تا کنون گزارشی از ابتلاء فردی یا گونه بومی پرندگان به این ویروس مشهود نیست، ادامه داد: تاکنون از مبتلا شدن فردی پرندگان در استان اردبیل و یا گونه‌های بومی و انواع پرندگان شکاری از جمله عقاب و سارگپه و انواع کلاغ و گنجشک سانان، دراج گزارشی دریافت نشده است.
مجرد از تشکیل اکیپی برای مبارزه و شناسایی این ویروس در شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز خبر داد و گفت: اکیپی مشترک با همکاری دامپزشکی و محیط زیست تشکیل شده که با تلاش اعضای اکیپ مناطق مورد نظر به صورت مداوم گشت و پایش می‌شود که یکی از راه‌های شناسایی ویروس است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد