hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش مسافرت‌ها به هرمزگان و جزیره کیش/ با تهدید کنندگان سلامت برخورد جدی خواهد شد

افزایش مسافرت‌ها به هرمزگان و جزیره کیش/ با تهدید کنندگان سلامت برخورد جدی خواهد شد

وضعیت کرونا در هرمزگان به‌ویژه در جزیره کیش پرخطر شده است و با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مردم می‌توانند اطلاعات تهدیدکنندگان سلامت را به شماره تماس‌های اعلام شده، گزارش دهند.
روزهای پاییزی توأم با کرونا، در هرمزگان آرام‌تر از سایر نقاط کشور می‌گذرد ولی با توجه به کاهش رعایت اصول بهداشتی در روزهای اخیر، آمار کرونایی استان در حال نوسان است.
به گفته مسئولین استانی در هفته گذشته، درصد رعایت اصول بهداشتی کاهش 20 درصدی داشته است و برخی مردم و مسئولین اخیرا به اصولی همچون خودداری از برگزاری مراسمات، عدم حضور در تجمعات و همچنین مسافرت‌های غیرضروری، کمتر توجه میکنند.
آخرین آمار کرونایی در هرمزگان
به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، روز گذشته یک بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست داد و مجموع جانباختگان به 828 نفر رسیده است همچنین 173 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 51 تن در بخش ICU بوده و حال 17 نفر از آنان وخیم است.
وضعیت پرخطر و نگران کننده‌ جزیره کیش
اکثر مناطق کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با موج سوم شیوع کرونا هستند که بسیار شدیدتر از قبل بوده و تعداد جانباختگان روزانه بیش از سیصد نفر می‌باشد و با این حال مسافرت‌های گردشگری به استان هرمزگان به ویژه جزیره کیش، همچنان دایر است.
از ابتدای تابستان تا کنون نیز، وضعیت کیش بارها توسط استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، قرمز و پرخطر اعلام شده اما متاسفانه با مخالفت‌ و نارضایتی برخی مسئولین این جزیره همراه بوده تا مبادا به بحث گردشگری و تجارت این منطقه لطمه‌ای وارد شود.
طبق آمار اعلام شده، شمار مبتلایان به کرونا در جزیره کیش تا سوم آبان‌ماه به 2 هزار و 489 نفر رسیده است و تاکنون 18 بیمار جان خود را از دست داده‌اند همچنین اکنون 13 بیمار کرونایی در بیمارستان کیش بستری هستند که حال دو نفر از آنا وخیم است.
با توجه به این آمار، در خرداد و تیر سال جاری همزمان با شیوع گسترده کرونا در استان، به ترتیب 88 و 347 نفر در کیش به کرونا مبتلا شده اند اما با شروع تورهای گردشگری به این منطقه، این رقم در آبان ماه حدود هفت برابر نسبت به تیرماه، افزایش داشته است.
با این وجود بازار کنسرت‌ها در این جزیره داغ شده و از هفته پیش برگزاری کنسرت‌ها آغاز شده است این در حالی است که تا قبل از این نیز طبق اعلام معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، 70 درصد ظرفیت اماکن اقامتی در این جزیره تکمیل بوده که این عدد نسبت به سایر مناطق گردشگری کشور و دنیا در این ایام، بسیار زیاد و قابل توجه است.
در مجموع طبق آخرین اعلام دکتر فرشیدی در دوم آبان‌ماه، وضعیت کیش در هفته‌های اخیر پرخطر بوده و باید از سفرهای غیرضروری به این منطقه اجتناب گردد تا از شیوع گسترده کرونا در این جزیره جلوگیری شود.
بادخاطیان و تهدید کنندگان سلامت برخورد جدی می‌شود
در این رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با تسنیم گفت: پیرو پیگیری‌های صورت گرفته با فرمانداری شهرستان بندرعباس، به منظور برخورد با خاطیان و تهدید کنندگان سلامت، شماره‌های تماسی اعلام شده است که شهروندان می‌توانند در صورت لزوم نسبت به شکایت از این افراد یا اماکن، اقدام نمایند.
دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد: بعد از دریافت شکایت از طرف مردم، بلافاصله با نیروهای ضربتی هماهنگ شده و اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: مردم شهرستان بندرعباس با مشاهده هرگونه تخطی از قوانین، نظیر برگزاری تجمعات بدون رعایت پروتکل بهداشتی اعم از عروسی، عزا و دورهمی، سرو قلیان در کافی شاپ، رستوران، کنار دریا یا هر مکان تجمعی دیگر، با شماره تماس 09372455420 تماس گرفته و مشخصات و آدرس محل مذکور را ارائه دهند.
دکتر نوروزیان اظهار کرد: همچنین مردم می‌توانند به این شماره 09396106711 از طریق واتساپ پیام دهند یا فیلم و عکس گرفته شده از این محل را به آن ارسال کنند.
به گزارش تسنیم، اکنون همکاری و همیاری مردم با مسئولین بهداشت و درمان استان می‌تواند هم در جهت رعایت اصول بهداشتی توسط خود آنان و هم گزارش تخطی تهدید کنندگان سلامت به مراجع گفته شده باشد، تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک هرمزگانی بدون کرونا داشته باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد