hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > كنترل نشر گاز با بهره گیری از روشهای نوین

كنترل نشر گاز با بهره گیری از روشهای نوین

پتانسيل انتشار در تاسيسات گازي بسيار زياد بوده و با توجه به گستردگي زنجيره استخراج، توليد، انتقال و توزيع گاز؛ انجام اقدامات جدي در حوزه کنترل آن ضروري و حياتي می باشد.
به گزارش روابط عمومی؛ بهزاد خلیلی رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان سمنان از کنترل نشر گاز به منظور کاهش گازهای گلخانه ای در این شرکت خبر داد.
خلیلی افزود: كاهش اتلاف گاز و به دنبال آن كاهش پتانسيل خطر و همچنین جنبه هاي زيست محيطي آن از اهمیت به سزایی برخوردار بوده  و علاوه بر لزوم رعایت پروتکل های جهانی در ارتباط با نشر متان؛ موجب صرفه هاي بالاي اقتصادي و ارتقاي اعتبار ملي و منطقه ای كشور و قرارگيري در مسير توسعه پايدار مي شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر در شركتهاي گاز دنيا تكنيك و سیستم يكپارچه و واحدی جهت مشخص كردن ميزان انتشار متان وجود نداشته و از اين رو دستگاهي به نام Hi Flow Sampler تحت حمايت مؤسسه تحقيقات گاز كه زير مجموعه سازمان محيط زيست کشور است طراحي و ساخته شده که هم اکنون تعداد محدودی از این دستگاه در كشور وجود دارد که یکی از آنها در اختیار شرکت گاز استان سمنان می باشد.
رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان سمنان اشاره نمود: شركت گاز استان سمنان در سال 98 موفق گردید طبق يك برنامه عملياتي با استفاده از دستگاه Hi Flow Sampler و بکارگیری تمهیدات و روشهای اجرایی مربوطه به مقدار تقریبی شش ميليون متر مكعب گاز نشت شده از تاسیسات و تجهیزات گازرسانی را شناسایی وكنترل نماید.
وی در پایان افزود: شرکت گاز استان سمنان آمادگی دارد تجربیات حاصله در این خصوص را در اختیار سایر شرکتهای گاز استانی و مناطق عملیات انتقال گاز قرار دهد.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد