hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صادرات 116 هزار تن کالا از استان سمنان در شش ماه گذشته

صادرات 116 هزار تن کالا از استان سمنان در شش ماه گذشته

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در شش ماه گذشته بیش از 116 هزار تن کالا از استان صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان علی تشنه دل با بیان این مطلب گفت: ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در نیمه نخست سال ۹۹ در قالب ۱۱۶ هزار و ۸۳۹ تن کالا از استان سمنان صادر شد.

وی تصریح کرد: کالاهای صادراتی از ۷۱ شرکت تولیدی و شامل ۶۹ قلم کالا از مبدا استان سمنان صادر شده است و 37 کشور دنیا به عنوان مقصد صادراتی کالاهای تولیدی استان سمنان می باشند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه این کالاها به کشورهای عراق ، ترکیه ، ایتالیا ،هند ، و اکراین صادر شده است اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی از استان شامل هیدرو کربن سبک ، پودر یا مایع لباسشویی، کولر آبی ، شیرینی، شکلات سفید بدون کاکائو، سیلیسیوم ، کابل زمینی ، و کربنات دی سدیم است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال پنج هزار و ۵۱۷ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۳۶۲ هزار دلار از گمرک استان ترخیص شده است که عمده کالاها شامل کالاهای ماژول ، ماشین آلات نانوایی یا نان‌شیرینی‌پزی ، اجزا و قطعات ماشین‌آلات و دستگاه های برقی دارای عمل خاص ، پروپیلن ، القاء کننده ها و مبدل‌های برقی بود.

علی تشنه دل گفت: واردات 78 قلم انواع کالا از سوی ۳۲ شرکت و واحد تولیدی استان به گمرک سمنان انجام شده است و این کالاها بیشتر مواد اولیه ، ماشین آلات ، قطعات و اجزای تولیدی بوده است که از کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، آلمان، ایتالیا، اتریش، بلژیک، و مالزی، وارد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد