hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شناورداران قشم و بندرعباس خواستار افزایش کرایه شدند

شناورداران قشم و بندرعباس خواستار افزایش کرایه شدند

ملوانان ۴۰ فروند شناور مسافری مسیر قشم به بندرعباس و بالعکس با توجه به افزایش هزینه‌هایشان خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی کرایه حمل و نقل دریایی در این مسیر شدند.
ملوانان شناورهای مسیر قشم به بندرعباس  که ساعت 6 صبح امروز براساس برنامه همه روزه خود می‌بایست مسافران را در این مسیر جا به جا می‌کردند، از ارائه خدمات به مردم خودداری نمودند، این اقدام ملوانان با حضور یکی از مسئولان استان هرمزگان در اسکله شهید حقانی بندرعباس و دادن وعده پیگیری درخواست آنان به صورت موقت برطرف شد و شناورهای مسافران را به مقصد قشم- بندرعباس انتقال دادند.
با شیوع بیماری کرونا براساس دستورالعمل‌های ستاد کرونای کشور شناورهای مسیر قشم و بندرعباس با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کردند و در کنار کاهش ظرفیت مسافر افزایش هزینه‌های جاری هم شرایط کار آنان را سخت‌تر کرده بود که در نهایت منجر به آن شد تا تعیین کرایه حمل و نقل درخواستی از ارائه خدمات خوداری کنند.
افزایش 100 درصدی بلیط تردد در مسیر قشم و بندرعباس
مدیرعامل شرکت تعاونی شناورداران مسافری قشم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به مدت هفت‌ماه شناورهای مسیر قشم و بندرعباس برای حفظ سلامتی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونای کشور، با نصف ظرفیت شناورها، مسافران را در این مسیر جا به جا کرده‌اند.
رضا رضایی قشمی با بیان اینکه در این مدت کرایه‌ تردد در مسیر یاد شده بر اساس قیمت اعلام شده قبلی برای شهروندان هرمزگانی 20 هزار تومان و برای گردشگران 25 هزار تومان بوده است، ادامه داد: در این مدت هزینه‌های لوازم یدکی، فیلتر و روغن شناورها به دلیل افزایش بی رویه ارز، سر به فلک کشیده اما هزینه حمل مسافران ثابت مانده است و ملوانان تصمیم به دست کشیدن از کار کردند.
به گفته مدیرعامل شرکت تعاونی خیبر خلیج فارس، صبح امروز یکی از مسئولان استانی با حضور در اسکله شهید حقانی با دادن وعده پیگیری درخواست ملوانان، از شناورداران خواست مسافران را به مقصد قشم برسانند و ملوانان هم به این درخواست پاسخ مثبت دادند.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت بارها به فرمانداری شهرستان قشم و سازمان منطقه آزاد قشم برای تعیین تکلیف وضعیت قیمت بلیط مسافران نامه دادیم اما هیچ  پاسخی دریافت نکردیم و این در شرایطی است که قیمت روغن موتور از 800 هزار تومان به 12 میلیون تومان و قیمت فیلتر شناورها از 180 هزار تومان به دو میلیون تومان افزایش یافته و هر دو ماه باید روغن موتور و فیلتر شناورها تعویض شود.
رضایی قشمی ادامه داد: در صورت خرابی هر یک از لوازم یدکی شناورها از جمله میل‌لنگ و پیستون و ... برای تعمیر و یا تعویض آنها هزینه‌های سرسام آور باید پرداخت کنیم.
او در پاسخ به این سئوال که برای قیمت بلیط چه رقمی را پیشنهاد داده‌اید، افزود: ما برای شهروندان قشمی کرایه 30 هزار تومان و برای گردشگران 40 هزار تومان را پیشنهاد کردیم اما درخواست شناورداران بندرعباسی قیمت 40 هزار تومان برای همه است.
40 فروند شناور با ظرفیت‌های 60 تا 210 نفره همه روزه به مسافران در مسیر قشم به بندرعباس و بالعکس خدمات ارائه می‌کنند، هرچند در مدت شیوع کرونا درآمد آنان به دلیل کاهش سفرها و همچنین استفاده از 50 درصد ظرفیت کاهش یافته است اما افزایش 100 درصدی کرایه حمل و نقل، جفا کردن به مردمی است که در این شرایط سخت اقتصادی در هزینه‌های زندگی روزمره‌شان هم مانده‌اند.
در میان مسافران هر روزه قشم و بندرعباس شمار زیادی از دانشجویان هم دیده می‌شوند که برای هزینه‌های تحصیل خود هم مشکل دارند چه رسد به افزایش هزینه سفرهای دریایی و متعاقب آن هزینه‌های سفرهای درون شهری با وسایل نقلیه عمومی.
به هر حال وعده و وعید دادن شاید چند روز برای ادامه کار ملوانان قشم و بندرعباس نوش دارویی باشد، اما برای ادامه کار آنان می‌بایست فکری عاقلانه انجام داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد