hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روند ثبت جهانی اورامانات تا تیرماه سال آینده طول می‌کشد

روند ثبت جهانی اورامانات تا تیرماه سال آینده طول می‌کشد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: روند ثبت جهانی منطقه اورامانات تا تیرماه سال آینده طول می‌کشد.

اسماعیل مریوانی  در پاسخ به این سؤال که ثبت جهانی اورامان به کجا رسید، اظهار داشت: روند ثبت جهانی منطقه اورامانات تا تیرماه سال آینده طول می‌کشد.

وی به ابراز رضایت «حسام مهدی» نماینده یونسکو در بازدید اخیر از منطقه اورامانات اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها نظرات و بررسی‌های لازم انجام و پس از طرح خروجی بازدیدها در کمیسیون‌های تخصصی یونسکو، نتایج گزارشات در اردیبهشت ماه سال آینده جمع‌آوری و به میراث جهانی ارسال و تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان افزود: در جریان بازدید اخیر از روستاهای منطقه اورامان ارزیاب یونسکو با همراهی چند نفر از مسئولان و کارشناسان مربوطه وارد روستای گردشگری پالنگان شد و از مناطق مختلف این روستا شامل باغات، معماری روستا، شیلات و زیرساخت‌هایی که در راستای خدمات‌رسانی به گردشگران احداث شده، بازدید و با مردم مهمان‌نواز روستا دیدار و گفت‌وگوهایی انجام شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در بازدیدهای هوایی، میدانی و جلسات مختلف برگزار شده، راهبردها و راهکارهای عملیاتی برای تسریع در ثبت جهانی، ساماندهی، مرمت و حفاظت پایدار منظر فرهنگی تاریخی اورامان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مریوانی با بیان اینکه ثبت جهانی اورامان باعث شکوفایی و رونق گردشگری در کردستان خواهد شد، یادآور شد: این اتفاق مبارک از تغییر بافت معماری اصیل آن جلوگیری کرده و سبب حفظ برخی از فرهنگ‌های غنی مردم منطقه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با اشاره به اینکه تاکنون 4 میلیارد تومان از اعتبارات ملی در منطقه اورمانات هزینه شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز مسئولان برای تسریع در ثبت جهانی اورامان، قول اختصاص 4 تا 5 میلیارد تومان دیگر داده و اعتبارات استانی هم از طریق دهیاری‌ها تخصیص داده شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد