hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بوم گردی تویسرکان در دوران پسا کرونا رونق می‌گیرد

بوم گردی تویسرکان در دوران پسا کرونا رونق می‌گیرد

شهرستان تویسرکان با برخورداری از بیش از ۲۲۱ آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در ایام مختلف سال به شمار می‌رود و اکنون تقویت بوم گردی در دوران پسا کرونا در دستور کار قرار گرفته است.
بدون تردید و بر اساس تاکیدهای فراوان کارشناسان و مسئولان و عموم مردم و میهمانان کشوری تویسرکان، یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه اقتصادی و حل مشکل بالا بودن نرخ بیکاری در این شهرستان، توسعه هدفمند زیر ساخت های گردشگری، تفریحی و رفاهی است.
مسئولان ارشد استان همدان و شهرستان تویسرکان در ادوار مختلف به اهمیت و لزوم توسعه صنعت گردشگری در شهرستان تویسرکان تاکید کرده‌اند و چند وقت پیش سعید شاهرخی استاندار همدان به صراحت گفت: بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) در تویسرکان ظرفیت تبدیل شدن به یک مرکز زیارتی و گردشگری بین‌المللی را دارد.
امام جمعه تویسرکان نیز در اظهارات خود متذکر شد که با برخورداری از بارگاه حبقوق نبی(ع)، تویسرکان می‌تواند به قطب گردشگری مذهبی در غرب کشور تبدیل شود.
با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در شهرستان تویسرکان به نظر می‌رسد، توسعه گردشگری طبیعت و گردشگری مذهبی بیش از دیگر بخش‌های متنوع گردشگری می‌تواند پویایی اقتصاد این شهرستان را به دنبال داشته باشد.
تویسرکان از طبیعتی مسحور کننده و آرامش بخش و مناطق نمونه گردشگری مانند دره گزندر سرابی، دره روستای آرتیمان و دره روستای شهرستانه برخوردار است و از وجود سه روستای هدف گردشگری کهنوش، گشانی و اشتران بهره می‌برد.
 
بومگردی اصلی‌ترین پتانسیل
مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: بیشترین کارکرد روستاهای هدف گردشگری تویسرکان می‌تواند با رونق بخشی به حوزه بوم گردی در آن‌ها محقق شود.
اسحاق ترکاشوند اظهار داشت: این در حالی است که برخی مناطق بکر طبیعی مانند دره قلندر سیا و بناهای تاریخی ترمیم شده مانند کاروانسرای شاه عباسی فرسفج می‌توانند با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، جریان تحول چشمگیری در حوزه گردشگری تویسرکان ایجاد کنند.
وی از ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری تویسرکان خبر داد و گفت: تحقیقات و پژوهش‌های کارشناسانه نشان می‌دهد که بوم گردی از جذابیت‌های خاصی برای گردشگران در ایام مختلف سال برخوردار است.
در عین حال تویسرکان از برخی مزایای جنبی مانند پایتختی گردو، طلای سبز، در کشور و نشان جغرافیایی مبل و منبت، شهر ملی منبت گلریز و دهکده ملی منبت ایران(اشترمل) برخوردار است که بر جذابیت‌های آن برای برگزیده شدن به عنوان مقصدهای برتر گردشگری می‌افزاید.
شهرستان تویسرکان همچنین از باغ شهر بزرگ و کم نظیر سرکان در پنج کیلومتری شهر تویسرکان برخوردار است که جذابیت‌های طبیعی آن گردشگران زیادی را به سمت و سوی خود می‌کشاند.
این در حالی است که برای بهره وری حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری تویسرکان به یک برنامه و چشم انداز هدفمند راهبردی نیاز است تا مشکلاتی همچون کندی فزاینده در روند اجرای طرح توسعه بارگاه حبقوق نبی(ع) و ایجاد زیر ساخت های رفاهی و خدماتی بیشتر در باغ شهر سرکان با شتاب مناسب برطرف شوند و از پراکنده کاری و محقق نشدن نتیجه مطلوب جلوگیری کند.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه سد در حال ساخت خرمرود علاوه بر تامین آب آشامیدنی نزدیک به 50 روستا و نیازهای کشاورزی و زیست محیطی از پیوست گردشگری برخوردار است تصریح کرده که سامان‌دهی راه تویسرکان به همدان از مسیر گنجنامه و قرار گرفتن سد خرمرود و ظرفیت‌های بکر طبیعی و آثار تاریخی مانند قلعه تاریخی حمزه خان اردلان در روستای اشتران در این مسیر، می‌تواند پای گردشگران بی‌شماری را به تویسرکان باز کند.
 
فرماندار تویسرکان نیز معتقد است که تویسرکان گنجینه‌ای جذاب از اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری است که تا کنون آنگونه که باید و شاید به مردم ایران زمین معرفی نشده است.
سید رسول حسینی تاکید می کند: باید برای شناساندن ابعاد و قابلیت‌های متنوع تویسرکان در بخش های مختلف از شیوه‌های نوین و اثر گذار تبلیغاتی استفاده بیشتری کرد.
با این اوصاف به نظر می‌رسد باید با نگاهی امیدوارانه منتظر بود تا در دوران پسا کرونا، حوزه گردشگری و زیر ساخت‌های مورد نیاز آن در تویسرکان گام‌های بیشتر و بزرگتری بردارد و شاهد پویایی بیش از پیش و بهبود فضای کسب و کار در این شهرستان باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد