hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۵ شهرستان همدان در وضعیت قرمز کرونایی/نبود امکان اسکان و پذیرایی از زائران اربعین

۵ شهرستان همدان در وضعیت قرمز کرونایی/نبود امکان اسکان و پذیرایی از زائران اربعین

استاندار همدان گفت: پنج شهرستان در استان همدان در وضعیت قرمز قرار دارند و برای عبور از این شرایط باید پروتکل های بهداشتی را دقیق اجرا کنیم.
سیدسعید شاهرخی شنبه ۲۹ شهریورماه در نشست اعضای ستاد مقابله با کروناویروس استان همدان، با بیان اینکه اعضای ستاد استانی کرونا از روز اول تاکنون زحمات و تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند که قابل تقدیر است، مطرح کرد: با توجه به وضعیت استان و آمار دانشگاه علوم پزشکی، شرایط همدان نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد.
وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی، توسط مردم و دیگر اقشار جامعه از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد کاهش یافته است، افزود: برنامه‌ها و طرح‌های جدیدی با جدیت بیشتر در دستور کار کمیته‌های ستاد استانی قرار گیرد.
شاهرخی با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان با وجود مشکلات و مسائل بسیار، همچنان با فداکاری، محافظان سلامت مردم هستند، خاطرنشان کرد: مردم همچنان از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنند و نکات بهداشتی را انجام دهند.
به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کروناویروس همدان، وی در ادامه تصریح کرد: پنج شهرستان در استان همدان در وضعیت قرمز قرار دارند و برای عبور از این شرایط باید پروتکل های بهداشتی را دقیق اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه باید نظارت‌های بیشتری بر پایانه‌های حمل و نقل در سطح استان انجام شود، یادآور شد: بازررسی‌ها از امکان عمومی با جدیت بیشتر انجام و با متخلفان برخورد جدی و قانونی شود.
شاهرخی از فرمانداران خواست نسبت به بررسی شرایط شهرستان ها و انجام مصوبات ستاد و کنترل شرایط اقدام کنند و اظهار کرد: ضرورت مراقبت از سلامت دانش آموزان مدارس در اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اشکالات و نواقص برنامه «شاد» هرچه سریع‌تر در استان حل شود تا دانش‌آموزان از آن بهره‌مند شوند، گفت: آموزش و پرورش استان به تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری اکتفا نکند و کلاس‌های آنلاین را نیز برگزار کند.
وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت اولیاء دانش آموزان برای همراهی و همکاری بیشتر استفاده شود، اعلام کرد: تأکید ستاد ملی بر عدم برگزاری راهپیمایی اربعین است و در استان نیز هیچ‌گونه برنامه‌ای برای اربعین امسال انجام نخواهد گرفت به طوریکه در جهت رعایت پروتکل ها، امکان اسکان و پذیرایی در استان همدان برای زائران وجود ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد