hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سمپوزیوم بین‌المللی رویکرد‌های زیستی و پزشکی کووید-۱۹در دانشگاه سمنان به کار خود پایان داد

سمپوزیوم بین‌المللی رویکرد‌های زیستی و پزشکی کووید-۱۹در دانشگاه سمنان به کار خود پایان داد

با توجه به بحران جهانی پاندمی کووید-۱۹، دانشگاه سمنان و انجمن زیست‌شناسی ایران، سمپوزیوم بین‌المللی رویکرد‌های زیستی، پزشکی و علوم پایه کووید-۱۹ را در مدت دو روز و به صورت مجازی با مشارکت محققان کشورهای مختلف دنیا به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار کردند .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان؛ دبیر اجرایی سمپوزیوم بین‌المللی رویکرد‌های زیستی و پزشکی کووید-۱۹  در دانشگاه سمنان گفت : در مدت دو روز برگزاری این سمپوزیوم بین المللی ، 17 مقاله به صورت سخنرانی آنلاین و پوستر ارائه شد .
دکتر شمس الضحی ابوالمعالی افزود : از این تعداد 12 مقاله به صورت سخنرانی و هفت مقاله به صورت پوستر ارائه شد .
دبیر اجرایی سمپوزیوم بین‌المللی رویکرد‌های زیستی و پزشکی کووید-۱۹ در دانشگاه سمنان ادامه داد : این مقالات در راستای محورهای این سمپوزیوم بین المللی از سوی دانشمندان و محققان ملی و بین‌المللی و با موضوعات ژنتیک ویروس سارس-کو-2  (NGS،  ژنوم کامل) ، ویروس در محیط کشت و تولید واکسن ، مکانیسم‌های فعالیت ویروس کرونا (سارس-کو-2) ، شناسایی و تشخیص  ویروس کرونا (سارس-کو-2) ،خنثی سازی و تخریب ویروس ارائه شد .
دکتر ابوالمعالی ادامه داد : همچنین معالجه ملکولی بیماری کووید-19، داروهای شیمیایی و گیاهی علیه ویروس عامل بیماری کووید-19 و رویکردهای نظری و شبیه‌سازی مطرح در مقابله با بیماری کووید-19 از دیگر موضوعاتی بود که در این سمپوزیوم درباره آنها بحث و تبادل نظر شد .
مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان و دبیر اجرایی سمپوزیوم بین المللی رویکردهای زیستی، پزشکی و علوم پایه کووید-19  اظهار امیدواری کرد:  مقالات و یافته های ارائه شده دانشمندان و محققان در این سمپوزیوم به مهار بهتر و سریعتر ویروس کووید 19 کمک نماید .
دکتر ابوالمعالی خاطر نشان کرد : سخنرانی های علمی این سمپوزیوم در فضای مجازی هم بارگذاری می شود که اطلاع رسانی از طریق سایت سمپوزیوم صورت می گیرد .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد