hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بلیت صد میلیون تومانی برای پرواز از مشهد به استانبول

بلیت صد میلیون تومانی برای پرواز از مشهد به استانبول

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: نبود بازار رقابت، نرخ بلیت پرواز مشهد به استانبول را به یک میلیارد ریال رسانده است.
مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: نبود بازار رقابت، نرخ بلیت کلاس پروازی فرست «کلاس درجه یک» مشهد به استانبول را به یک میلیارد ریال رسانده است.
 
او افزود: تعیین نرخ کلاس پروازی درجه یک به صورت بین‌المللی تعیین می‌شود، اما به سبب یکه تازی شرکت هواپیمایی قطر در مسیر مشهد به استانبول و انحصاری شدن این سرویس شاهد قیمت گذاری بالاتری هستیم.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: علت این وضعیت متوقف شدن سرویس دهی شرکت خارجی ترکیش ایر و توقف جابه‌جایی مسافر بوسیله شرکت‌های داخلی در مسیر‌های خارجی به دلیل جلوگیری از خروج ارز و نبود بازار رقابتی بوده است.

فرقانی بیان کرد: شرکت قطری با این توجیه که با نصف ظرفیت اقدام به ارائه خدمات می‌کند اقدام به افزایش قیمت بلیت کرده است.

او در خصوص نحوه نظارت و کنترل بر وضع موجود نیز، تصریح کرد: هیچ مرجعی نمی‌تواند جلوی این وضعیت را بگیرد و علت آن خارجی بودن شرکت هواپیمایی قطر و نبود فعالیت سایر شرکت‌های داخلی و خارجی در این مسیر است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تاکید کرد: در صورت عادی سازی فعالیت‌ها و افزایش شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهنده خط پروازی در مسیر مشهد - استانبول شاهد کاهش قیمت کلاس پروازی درجه یک در این مسیر خواهیم بود.

هم اکنون بلیت کلاس پروازی معمولی در مسیرمشهد- استانبول از ۲۲۰میلیون تا ۴۵۰میلیون ریال عرضه می‌شود.

تا پیش از شیوع کرونا تعداد ۱۴مسیر پروازی خارجی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برقرار بود که این تعداد هم اکنون به هفت مسیر کاهش یافته است.

بیش از ۴۰۰دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان خراسان رضوی دارای مجوز فعالیت هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد