hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چرا وضعیت کرونا در گناباد همچنان قرمز است؟

چرا وضعیت کرونا در گناباد همچنان قرمز است؟

وضعیت کرونا در شهرستان گناباد قرمز است و البته مسئولان این شهرستان معتقدند این مسئله دلایل خاصی دارد.
جواد باذلی در حاشیه آیین افتتاح مرکز آزمون الکترونیک علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: برای راه‌اندازی و تجهیز این مرکز آزمون که 80 ایستگاه دارد، 25 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه مجوز این مرکز با 120 ایستگاه مورد تایید مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است، امکان افزوده شدن 40 سیستم سالن مجاور به این مرکز وجود دارد.
وی با بیان اینکه در این مرکز از بهترین سیستم‌ها و تجهیزات استفاده شده، خاطرنشان کرد: شبکه اینترنت مرکز آزمون الکترونیک کاملا ایزوله و مستقل از شبکه اینترنت دانشگاه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد به تشریح ضرورت‌های راه‌اندازی این مرکز اشاره و تاکید کرد: در کنار رشد روزافزون علوم مختلف، فناوری اطلاعات و ارتباطات از توسعه بیشتری برخوردار بوده و توانسته است تا در زمینه انتقال علوم مختلف از بستر فضای مجازی و آموزش‌های الکترونیک نقش موثری ایفا کند.
باذلی با اشاره به اینکه توسعه ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای اهداف و برنامه‌های اسناد بالادستی جزء تکالیف دانشگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا در کنار مشکلات و معضلاتی که در حوزه‌های مختلف به وجود آورد، فرصت‌های مناسبی را هم فراهم کرد که سرعت گرفتن توسعه فناوری‌های نوین در جهت ارائه آموزش‌های الکترونیک و مجازی از جمله این دستاوردها است.
 وی ادامه داد: از ابتدای امسال با توجه به ضرورت‌های پیش آمده، به رغم مشکلات و تنگناهای مالی، کار راه‌اندازی این مرکز آغاز و زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز آن با یک افق بلندمدت تهیه شد به طوری که بسیاری از استانداردهای این مرکز  بالاتر از استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و نیاز ما را حداقل تا ده سال آینده تامین می‌کند.
حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت:  راه‌اندازی این چنین مرکزی با اعتباری دو و نیم میلیارد تومان با توجه به محدودیت‌ها و تنگناهای مالی کنونی، نشان از همت و عزم جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دارد.
وی افزود: توجه به حوزه آموزش در کنار تلاش‌ها و فعالیت‌های خوبی که با توجه به کرونا در حوزه‌های بهداشت و درمان انجام می‌شود، نشان از  توجه مسئولان این دانشگاه به توسعه در ابعاد مختلف دارد.
فرماندار گناباد افزود: یکی از دلایلی که شهرستان گناباد در وضعیت قرمز قرار دارد، بیماران شهرستان‌های همجوار است که از این فضای درمانی استفاده می‌کنند که در این زمینه پیگیری‌هایی با استاندار خراسان رضوی انجام شده که شهرستان گناباد از این موضوع متضرر نشود.
وی از مردم شهرستان درخواست کرد با توجه به بازگشایی مدارس، پروتکل‌های بهداشتی و فواصل اجتماعی را رعایت کنند تا بتوانیم باری را از روی دوش کادر درمان برداریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد