hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت قرمز کرونا در بویراحمد ۹۰۰ صنف در جمعه بازار یاسوج را تعطیل کرد

وضعیت قرمز کرونا در بویراحمد ۹۰۰ صنف در جمعه بازار یاسوج را تعطیل کرد

فرماندار شهرستان بویراحمد صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، از تعطیلی ۹۰۰ صنف در جمعه بازار یاسوج خبر داد.
 شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد صبح امروز  در نشست ستاد استانی کرونا بیان کرد: شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج به عنوان مرکز استان با دارا بودن 50 درصد از جمعیت استان باید توجه بیشتری نسبت به آن صورت بگیرد چرا که با توجه به آمار تعداد کل موارد مثبت در استان 6192 نفر بوده که این تعداد در شهرستان بویراحمد 2678 و تعداد فوتی در استان 90 نفر و در شهرستان بویراحمد 30 نفر است.
وی افزود: همه صنوف پر اجتماع به مدت 20 روز تعطیل است و مقرر گردیده که از امروز با همکاری شهرداری تعداد 900 صنف در جمعه بازار یاسوج تعطیل شود.
کناری خاطرنشان کرد: در سطح ادارات برخی از ادارات نظیر برق، پست، منابع طبیعی، راه و شهر‌سازی و مالیات و دارایی به صورت صحیح پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه تصریح کرد: مردم در سطح بازار شهر یاسوج بین 60 تا 70 درصد ماسک استفاده نمی‌کنند و یکی دیگر از دغدغه‌های ما پنهان کاری برخی از صنوف و کسبه است که بخاطر به خطر نیفتادن امنیت شغلی خود حاضر نیستند آزمایش انجام بدهند.
وی افزود: وضعیت بازگشایی مدارس در شهر یاسوج وضعیت مناسبی طبق آنچه که ما مشاهده کردیم، وضعیت مطلوبی ندارد و انتظار داریم که آموزش و پرورش دقت بیشتری در این زمینه داشته باشد.
در ادامه هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به بازگشایی مدارس طبق مصوبه ستاد ملی کرونا خاطر نشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 166 هزار و 859  نفر دانش آموز در 3046 مدرسه در حال تحصیل هستند که احتمال افزایش تعداد دانش آموزان نیز وجود دارد.
زارع پور افزود: 99 درصد از اعتبارات اختصاص یافته به آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق پرسنل و معلمان می‌شود، با توجه به شرایط موجود تاکنون هیچ سرانه‌ای  به ما پرداخت نشده است.
وی بیان کرد: از ستاد کرونا انتظار داریم که از محل‌های مختلف   و یا از طریق خیرین به آموزش و پرورش کمک شود.
زارع پور در پایان با اشاره به ضعف شهرستان بویراحمد در فضای آموزشی، اظهار داشت: بخش نامه‌های رعایت پروتکلهای بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد