hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خط ۴ قطار شهری مشهد رونق بخشی از مناطق حاشیه شهر را محقق می‌کند

خط ۴ قطار شهری مشهد رونق بخشی از مناطق حاشیه شهر را محقق می‌کند

با برنامه ریزی صورت گرفته برای بهره‌برداری از خط قطار شهری مشهد شاهد رونق بخشی از حاشیه شهر مشهد نیز خواهیم بود.
 خطوط قطار شهری مشهدمقدس از جمله برنامه‌‌هایی است که در یک دهه اخیر در دستور کار قرار گرفته و اینک دو خط آن مورد استفاده قرار گرفته است.
برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این است که در مجموع 5 خط قطار شهری در مشهدمقدس در نهایت به بهره‌برداری برسد و اینک عملیات حفاری و یا برنامه‌ریزی خطوط 3 تا 5 قطار شهری مشهدمقدس در دستور کار است.
اتصال نقاط مختلف شهر مشهد به یکدیگر از جمله برنامه‌هایی است که خطوط قطار شهری مشهدمقدس قرار است آن را محقق کنند و حمل و نقل پاک و جلوگیری از آٖلودگی بیشتر این کلانشهر را به دنبال داشته باشند.
البته مسائلی نیز در حوزه عمرانی و تعیین تکلیف اراضی به ویژه برای خط 4 قطار شهری مشهد وجود دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته برطرف شده است.

براساس اعلام محمدرضا کلائی؛ شهردار مشهدمقدس اجرای خط چهار قطار شهری و اتصال آن به دو شهرک شهید رجایی و باهنر مشهد به دلیل نبود زمین محل ایجاد شفت و پایانه در این محدوده نامشخص بود.
کلائی در این زمینه بیان کرد: با توجه به اینکه که طبق برنامه‌ریزی‌ها تصمیم داریم تا مانند سایر خطوط حفاری تونل خط چهار را نیز از دو جهت اجرایی کنیم، به دنبال زمین برای ایجاد شفت ورودی و پایانه شرق بودیم که خوشبختانه زمین موردنیاز تامین و شفت ورودی دستگاه حفار و پایانه مشترک خط چهار، اتوبوس، تاکسی و... در شهرک باهنر احداث خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شفت ورودی دستگاه حفار تونل خط چهار 6 ماه دیگر در این منطقه اجرا می‌شود، افزود: اکنون دو دستگاه حفار در مشهد فعال است که با توافقات انجام شده با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) قرار شد دو دستگاه حفار دیگر نیز برای حفر تونل خط چهار قطار شهری در دو جبهه به مشهد آورده شود که این اتفاق مهمی است.
شهردار مشهد گفت: در مجموع برای ساماندهی مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شهر به ویژه شهرک‌های شهید رجایی و شهید  باهنر 85 پروژه بزرگ و کوچک تعریف کرده‌ایم که به زودی از آنها رونمایی کرده و به مرور این پروژه‌ها را با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهیم کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد