hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصلی ترین ویژگی سامانه ممیزی املاک؛ انطباق آخرین وضعیت ملکی با مجوزات قانونی آن است

اصلی ترین ویژگی سامانه ممیزی املاک؛ انطباق آخرین وضعیت ملکی با مجوزات قانونی آن است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: ممیزی املاک، آخرین وضعیت ملکی را با مجوزات قانونی خود انطباق می دهد و در صورت وجود مشکل، در راستای اخذ حقوق شهرداری اعم از حقوق ریالی یا قلع، پرونده تشکیل می شود.

مشهد رویداد ایران-محمدرضا حسین نژاد در خصوص راه اندازی سامانه ممیزی املاک در مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در منطقه هشت اجرایی شده است.

وی افزود: سامانه ممیزی املاک به دنبال کشف موجودیت یک ملک است؛ اینکه یک ملک مطابق با پایانکاری که اخذ می کند، فعالیت های خود را انجام می دهد یا اینکه بعد از پایانکار تغیراتی را در ساخت و ساز به وجود می آورد، امری بسیار حائز اهمیتی خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بیان کرد: ممیزی املاک، آخرین وضعیت ملکی را با مجوزات قانونی خود انطباق می دهد و در صورت وجود مشکل، در راستای اخذ حقوق شهرداری اعم از حقوق ریالی یا قلع، پرونده تشکیل می شود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: بنابراین ممیزی املاک با کنترل وضع موجود ساخت و ساز و وضعیتی که مجوز صادر شده است، رابطه مستقیمی دارد.

وی در خصوص میزان املاک ثبت شده در این سامانه اضافه کرد: کل سوابق املاک ما در سیستم یکپارچه سازی شهرسازی اسکن شده است، اما بعد از اخذ مجوزات و ساخت و سازها دیگر هیچگونه ممیزی بر املاک وجود ندارد؛ در نتیجه به صورت آزمایشی در منطقه هشت شهرداری مشهد این امر اجرایی شده و اگر خروجی آن قابل قبول باشد، این سامانه در سایر مناطق نیز توسعه می یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد