hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعتراض رانندگان تاکسی دهدشت از پایین بودن نرخ کرایه‌‌ها و نداشتن بیمه

اعتراض رانندگان تاکسی دهدشت از پایین بودن نرخ کرایه‌‌ها و نداشتن بیمه

پایین بودن میزان نرخ کرایه‌ها و نداشتن بیمه سبب اعتراض رانندگان تاکسی شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه شده است.

رانندگان تاکسی شهر دهدشت این روزها به خاطر شرایط بسیار بد اقتصادی و گرانی و تورم بالا و نیز تأمین هزینه‌های فراوان و خیلی سخت مایحتاج خانواده خود و از سوی دیگر شرایط حساس بیماری کووید 19 از همه طرف تحت فشار بوده و قادر نیستند زیر بار مشکلات روزمره قامت راست کرده و از چنین شرایطی بسیار گلایه‌مند بوده و اعتراض دارند.
افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی سبد خانوار، افزایش چندبرابر قطعات یدکی خودرو، پایین بودن میزان درآمد روزانه، افزایش بیش از حد و حساب خودروهای مسافربر درون شهری همه از یکسو و از سویی دیگر پایین بودن نرخ کرایه تاکسی در سطح شهر دهدشت شرایط کاری را برای رانندگان تاکسی سخت و ناامید کرده و رانندگان این صنف شوق و علاقه‌ای برای ادامه کار ندارند.
بسیاری از رانندگان تاکسی شهر دهدشت از نبود مسئول پاسخگو، عدم خدمات‌دهی تاکسیرانی و نیز عدم حمایت  اتحادیه از رانندگان تاکسی در شهر دهدشت اعتراض داشته و بنا به گفته 90 درصد از رانندگان تاکسی ماهیت وجودی اتحادیه تاکسیرانی شهر دهدشت بسیار بی‌تأثیر است و بود و نبود این اتحادیه برای آنها هیچ تفاوتی ندارد.
یکی از رانندگان تاکسی شهر دهدشت درباره مشکلات خود به خبرنگار تسنیم گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما رانندگان تاکسی عدم بی‌توجهی مسئولان است و این رفتار آنقدر شایع شده که حتی مردم عادی هم از آنها یاد گرفته و هرطوری که دوست دارند با ما رفتار می‌کنند.
وی گفت: راننده تاکسی نماینده فرهنگی شهر و به نوعی معرف هویت اهالی یک شهر است، رانندگان تاکسی روزانه بیشترین خدمات را به مردم شهر ارائه می‌دهند اما در قبال همین میزان خدمات حداقل عزت و احترامی ندارند و این موضوع همیشه دغدغه ما بوده است.
بر اساس قانون رانندگان مسافربری درون شهری رابطه تنگاتنگی با هویت فرهنگی و آداب و رسوم یک شهر دارند، آن چنان که از رانندگان تاکسی به عنوان سفیران فرهنگی شهر یاد می‌کنند و شهرداری و اتحادیه تاکسیرانی می‌بایست از این پتانسیل استفاده کنند.
محمود دیگر راننده تاکسی شهر دهدشت با اشاره به پایین بودن نرخ کرایه‌های دربستی به خبرنگار تسنیم گفت: نرخ کرایه دربستی از هر نقطه‌ای از شهر به نقطه دیگر فقط مبلغ 3 هزار تومان است که در شرایط فعلی بسیار پایین است، نرخ تمامی اجناس و کالاها از مایحتاج مورد نیاز زندگی تا قطعات یدکی تا دستمزد مکانیکی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید چند برابر شده است اما نرخ کرایه دربستی همان نرخ گذشته است و ما نسبت به پایین بودن آن اعتراض داریم.
وی گفت: از آخر جانبازان تا قبرستان جدید، از دادگستری تا قبرستان قدیم، از آخر صدا و سیما تا میدان بسیج، از آخر 180 دستگاه تا امامزاده آقامیر(ع)، از میدان مرکزی شهر تا انتهای مسکن مهر، از میدان مرکزی تا کوچه پس کوچه‌های دبیرستان امام رضا(ع) که طول این مسیرها بیشتر دو کورس یا سه کورس است تنها مبلغ 3 هزار تومان است و ما از روی اجبار و ناچاری است که با این نرخ کار می‌کنیم و هیچ مسئولی هم در این زمینه پاسخگو نیست.
مسیرهای دربستی در شهر دهدشت بیشتر دو کورس یا سه کورس بوده و بیشتر اوقات مسیرها خاکی و یا چاله چوله‌های زیادی دارد و چون نرخ کرایه دربستی برای مسافرین پایین‌تر از نرخ کورسی است بیشتر مردم کورسی سوار نمی‌شوند و چند نفری یک مسیر را دربستی می‌روند و چنین چیزی برای راننده تاکسی با هزینه‌های استعلاک بسیار بالای امروزی هیچ سودی ندارد.
راننده دیگری با اشاره به نبود بیمه تأمین اجتماعی خود و دیگر رانندگان تاکسی به خبرنگار تسنیم گفت: در حال حاضر حدود 90 درصد از رانندگان تاکسی شهر دهدشت باوجود آنکه شغل راننده تاکسی دارند اما بیمه تامین اجتماعی ندارند و بدون از بیمه فعالیت می‌کنند.
وی گفت: من خودم تاکسی را از فرد دیگری خریدم و در واقع الان نفر سوم هستم اما نمی‌توانم برای خودم بیمه واریز کنم و فقط شخص اولی که صاحب تاکسی است می‌تواند از آن استفاده کند در حالی که صاحب اول تاکسی دیگر راننده تاکسی نبوده و شغلش چیز دیگری است اما برای خود بیمه تاکسیرانی واریز می‌کند.
بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم در شهر دهدشت بیش از 511 تاکسی مسافربری درون شهری فعالیت می‌کنند اما بیش از 450 نفر از تاکسی‌داران بیمه نداشته و همگی از نداشتن بیمه به شدت رنج برده و گلایه‌مند هستند و هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نیست و این مشکل تاکنون حل نشده باقی مانده است.
رئیس اتحادیه تاکسیرانی شهر دهدشت در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: بنده به عنوان مسئول اتحادیه همیشه و در همه حال جوابگوی رانندگان تاکسی شهر دهدشت هستم و همیشه از آنها حمایت می‌کنم.
سید لطف‌الله درخشان افزود: افزایش نرخ کرایه تاکسی باید در شورای حمل و نقل تاکسیرانی دهدشت مصوب شده سپس در صحن شورای شهر دهدشت نیز تصویب و پس از تایید و تصویب در کمیته انطباق فرمانداری دهدشت قابل اجرا است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ فعلی کرایه تاکسی به تازگی در کمیته انطباق فرمانداری مصوب شده تا شش ماه آینده نمی‌توانیم دوباره نرخ جدیدتری را مطرح کنیم، شرایط اقتصادی رانندگان تاکسی را می‌دانیم و از آنها باخبر هستیم و قول می‌دهم بهمن‌ماه امسال دوباره نرخ جدیدی را در شورای حمل و نقل تاکسیرانی مطرح کنیم.
رئیس اتحادیه تاکسیرانی دهدشت با اشاره به مشکلات بیمه‌ای رانندگان تاکسی گفت: در زمینه بیمه رانندگان تاکسی دو ماه پیش با رئیس اتحادیه‌های سازمان حمل و نقل در تهران دیدار داشتم و ایشان گفتند چون بیمه بار مالی زیادی برای دولت دارد و در شرایط فعلی به خاطر مشکلات بسیار زیاد اقتصادی، دولت نمی‌تواند رانندگان را بیمه کند.
وی عنوان کرد: در این جلسه پیشنهاد دادم که تاکسیرانی دهدشت رانندگان تاکسی که اکنون در چرخه هیچ فعالیتی ندارند از سیستم بیمه حذف و افرادی که فعالیت دارند را جایگزین آنها کنیم.
درخشان با اشاره به مشکلات رانندگان تاکسی شهر دهدشت خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی رانندگان تاکسی را می‌دانیم و همیشه از آنها حمایت کرده و تلاش می‌کنم شرایطی فراهم آورم تا بتوانم بخشی از مشکلات رانندگان تاکسی برطرف شود.
بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم بیش از 511 تاکسی درون شهری، بیش از 200 خودروی تاکسی بی‌سیم و نیز بیش از 300 خودروی شخصی در شهر دهدشت فعالیت می‌کنند که به ازای هر یک‌هزار نفر تعداد 100 تاکسی درون شهری وجود دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد