hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رسالت خبرنگاران جهاد با قلم و انتشار اخبار مستند است/ خبرنگاران نیازمند حمایت معنوی و مالی مسوولان هستند

رسالت خبرنگاران جهاد با قلم و انتشار اخبار مستند است/ خبرنگاران نیازمند حمایت معنوی و مالی مسوولان هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، خبرنگاران را هنرمندانی دانست که رسالتشان جهاد با قلم و انتشار اخبار مستند است و گفت: خبرنگاران با تلاش خود به جامعه آگاهی می رسانند و فعالیت آنها ارزشمند، معنوی و جنبه عبادی دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، آیت الله سیدمحد شاهچراغی در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار باتبریک این روز به تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی بر ضرورت توجه به نیازهای خبرنگاران تاکید کرد و اظهار داشت: خبرنگاران برای تهیه و ارائه اخبار خود را به آب و آتش می زنند تا خبری را به اطلاع مردم و جامعه برسانند.
وی تصریح کرد: با این تلاش شبانه روزی خبرنگاران از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند و باید بیشتر مور توجه از نظر مسایل معیشتی و رفاهی باشند.
شاهچراغی با تاکید بر اینکه خبرنگاران را دوست دارد خاطرنشان کرد: خبرنگاران به خاطر ارزشمند و معنوی بودن و نیز جنبه عبادتی داشتن فعالیت های آنها اجر و پاداش آنها با خداوند متعال است اما مسوولان هم باید نسبت به این قشر توجه و حمایت های لازم را از آنها داشته باشند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه قلم خبرنگار باید در مسیر ترویج مبانی اسلامی و مقابله با توطئه های دشمنان حرکت کند اظهار داشت: خبرنگاری کاری عاشقانه و خالصانه است و من خبرنگاران را قلبا و بدون تعارف دوست دارم.

وی، حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی را یک ضرورت برای کشور دانست و متذکر شد: خبرنگاران به رغم دستمزد کم و مشکلات و سختی ها، به کار و حرفه خود عشق می ورزند و آن را خالصانه انجام می دهند.

شاهچراغی با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت وحدت در جامعه، خبرنگاران را به ارائه مطالب وحدت آفرین به جامعه فراخواند و گفت: خبرها و حرف هایی که موجب تفرقه و آبروریزی شود نباید منعکس شود.

امام جمعه سمنان بر ضرورت ارائه خبرهای محکم و مستند به جامعه توسط خبرنگاران و رسانه ها تاکید کرد و با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: خبرها باید صادقانه، مفید و منطبق بر امانت داری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تبریک اعیاد قربان و غدیر از تلاش و فعالیت خبرنگاران در استان سمنان تجلیل کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد