hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اغلب مجتمع های تجاری شهر، فاقد تیم ایمنی، آتش نشانی و مدیریت بحران هستند

اغلب مجتمع های تجاری شهر، فاقد تیم ایمنی، آتش نشانی و مدیریت بحران هستند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: علیرغم مصوبه شورای اسلامی شهر اغلب مجتمع های تجاری مشهد فاقد تیم ایمنی، آتش نشانی و مدیریت بحران است.

مشهد رویداد ایران-آتشپاد دوم امیر عزیزی درنشست مشترک هم اندیشی و تبادل نظرمسئولان ارشد آتش نشانی، دادستانی و شهرداری با مالکان و مدیران بازارهای نا ایمن که با حضور دادیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار شد، افزود: بحث بازار ها، ایمنی شهروندان و آتش‌نشانان برای مدیریت شهری بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در اماکنی که ما به عنوان خطرآفرین و نا ایمن معرفی کرده ایم سطح ایمنی حداقلی است و اگر خدای ناکرده حادثه ای رخ دهد، هم جان شهروندان و هم جان آتش نشانان و نیروهای امدادی در معرض خطر است.

وی با بیان این که برخی به ما خرده می گیرند که در این شرایطی که مالکان و بازاریان به شدت تحت تاثیر اثرات اقتصادی کرونا هستند، این اقدام آتش نشانی فشار مضاعفی به بازاریان وارد می کند، اظهارکرد: اما ما اعتقاد داریم که در حوزه تامین ایمنی، حتی ثانیه ها و لحظه ها را نباید نادیده بگیریم و اگر حادثه ای رخ بدهد همه مسئول خواهیم بود.

عزیزی تصریح کرد: مجموعه آتش نشانی کاملا به این موضوع اشراف دارد ، بازاری که از ۳۰ یا ۴۰ سال قبل ساخته شده و در حال حاضر بهره‌برداری می‌شود، بعضی از موارد ایمنی قابل اصلاح نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تاکید کرد: اما اگر اکنون به عنوان مثال ایمنی یک بازاری صفر هست با مشاوره ، کمک و راهنمایی کارشناسان آتش نشانی می شود سطح ایمنی آن بازار را ارتقاء داد.

وی با بیان این که نگاه مجموعه آتش نشانی به این مقوله کاملا تعاملی و در راستای تامین ایمنی زائران و مجاوران است ادامه داد: براساس مصوبه چند سال قبل شورای اسلامی شهر مشهد ، باید در بازار ها و مجتمع های تجاری تیم‌های ایمنی ، آتش نشانی و مدیریت بحران تشکیل می شده که متاسفانه بعد از گذشت چندین سال ، تعداد انگشت شماری از بازارها این تیم را تشکیل داده اند.

عزیزی گفت: بر اساس آماری که همکاران اداره نظارت و پیشگیری آتش نشانی داده اند، بیشتر حوادثی که در بازارها شاهد آن بودیم مربوط به سیستم های برق، الکترونیک و سیم کشی های نایمن این اماکن بوده است که امیدواریم با همراهی مالکین سطح ایمنی در مجموعه ها را بالا ببریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد