hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جهاد کشاورزی مانع تبدیل زمین‌های زراعی استان سمنان به اراضی باغی آب‌بر شود

جهاد کشاورزی مانع تبدیل زمین‌های زراعی استان سمنان به اراضی باغی آب‌بر شود

استاندار سمنان گفت: جهاد کشاورزی برای اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب، مانع تبدیل زمین‌های زراعی استان به اراضی باغی آب‌بر شود.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، علیرضا آشناگر عصر چهارشنبه در شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: گسترش بی‌مورد باغ‌های آ‌ب‌بر در مناطق خشک و کم آب استان باعث هدر رفت آب می‌شود که باید جهاد کشاورزی از تبدیل زمین‌های زراعی به باغ‌ در این مناطق جلوگیری کند.
وی خاطر نشان کرد: در مناطقی از استان سمنان که مشکل کم آبی وجود ندارد تبدیل اراضی کشاورزی به باغی با پیگیری جهاد کشاورزی ممنوعیتی ندارد اما اجرای طرح‌هایی از این دست براساس رویکردهای کارشناسی باشد.
وی تصریح کرد: تبدیل غیرکارشناسی زمین های زراعی به بخش کشاورزی در سال های گذشته خسارت های زیادی به کشاورزی استان وارد کرده است و این رویه نادرست هرچه سریع تر برچیده شود.
استاندار سمنان افزود: در سند بهره وری منابع آب استان ، منابع در نظر گرفته شده در بخش معدن و صنعت به صورت تفکیکی بیان شود و معادن ظرفیت اشتغالزایی برای هزارن نفر را در استان دارند.
آشناگر گفت: توسعه کشت گلخانه ای به طور ویژه در دستور کار دستگاه های اجرایی استان باشد و هشت طرح اولویت دار اقتصادی استان تزئینی نیست و مسئولان باید با نگاه اصولی این راهبردها را در گام اجرایی قرار دهند.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، در استان سمنان سالانه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب تولید می‌شود که ۷۰ درصد از منابع زیر زمینی است که با کسری مخزن سالانه ۴۵۰ میلیون متر مکعبی مواجه است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد