hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نخستین دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی دانشگاه سمنان فارغ التحصیل شد

نخستین دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی دانشگاه سمنان فارغ التحصیل شد

رئیس پردیس علوم و فناوریهای نوین دانشگاه سمنان از فارغ التحصیلی نخستین دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی گرایش بیومواد خبر داد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر بهنام خوش اندام با اعلام این خبر گفت : زهرا ناظمی نخستین دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی گرایش بیومواد این پردیس است که با دفاع از پایان نامه خود با عنوان " رهایش دوگانه کوچک مولکولها از هیدروژل حاوی میکرو ذرات به منظور ترمیم مدل نیمه قطع شدگی ضایعه نخاعی در موش صحرایی " فارغ التحصیل شد .
رئیس پردیس علوم و فناوریهای نوین دانشگاه سمنان افزود : دکتر محمد صادق نور بخش به عنوان استاد راهنما و دکتر سحر کیانی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه رویان به عنوان استاد راهنما و دکتر حسین بهاروند از اعضای هیات علمی پژوهشگاه رویان استاد مشاور این پایان نامه بودند .
دکتر خوش اندام در توضیح این پایان نامه گفت : ﺿﺎﻳﻌﺎت ﻧﺨﺎﻋﻲ از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺨﺮبﺗﺮﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎريﻫﺎي ﺳﻴﺴﺘﻢ عصبی مرکزی اﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﺒﺐ از دﺳﺖ رﻓﺘﻦ ﺟﺰﺋﻲ و ﻳﺎ ﻛﺎﻣﻞ ﻋﻤﻠﻜﺮدﻫﺎي حرﻛﺘﻲ و ﺣﺴﻲ ﻣﻲﺷﻮد. در روﻳﻜﺮدﻫﺎي ﺟﺪﻳﺪ دارو را ﺑﻪ روشﻫﺎي ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺳﺘﻔﺎده از ﻫﻴﺪروژلﻫﺎي ﺗﺰرﻳﻘﻲ ﺣﺎوي دارو ﺑﻪ موضع آسیب می رسانند .
وی ادامه داد : در این رساله ابتدا مدل ضایعه نخاعی را در موش صحرایی ایجاد ، سپس ژلی که حاوی دو داروی مینوسایکلینو و پاکلیتاکسل بود به ناحیه آسیب دیده تزریق شد .
رئیس پردیس علوم و فناوری یهای نوین دانشگاه سمنان اظهار داشت: نتایج این رساله که به صورت دو مقاله ISI در مجلات بین المللی  Materials Letter و Journal of Controlled Release  به چاپ رسیده است ، نشان داد استفاده همزمان از دو دارو ظرف هفت روز منجر به کاهش التهاب می شود و پس از 28 روز کم شدن بافت اسکار و افزایش بازسازی سلولهای عصبی قابل مشاهده است و علاوه بر این ﺑﺮرﺳﻲ ﻫﺎ ﺑﻬﺒﻮد ﺳﺮ ﻳﻊ و ﭘﺎﻳﺪار ﺣﺮﻛﺖ در ﺣﻴﻮاﻧﺎت ﻣﺪل ﺿﺎﻳﻌﻪ ﻧﺨﺎﻋﻲ ﻛﻪ ﻫﺮ دو دارو را ﻫﻤﺰﻣﺎن درﻳﺎﻓﺖ ﻛﺮده ﺑﻮدﻧﺪ، ﻧﺸﺎن داد.
شايان ذكر است ؛ دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر استان و یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه های ایران، در سال 1389 به عنوان نخستین  دانشگاه کشور، اقدام به تاسیس پردیس علوم و فناوری های نوین نمود.
پردیس علوم و فناوری های نوین در دانشگاه سمنان شامل دانشکده‌هاي نانوفناوری، بیوفناوری، مهندسی هوافضا و مهندسي انرژي‌هاي نوين است .
این پردیس هم اکنون در 10 رشته گرایش شامل: فناوري نانو- نانومواد، مهندسي شيمي – نانوفناوري، مهندسي پزشكي – بيومواد، مهندسي پزشكي – بيوالكتريك، زيست فناوري ميكروبي، هوافضا- سازه‌هاي هوافضايي، هوافضا- جلوبرندگي، مهندسي سيستم‌هاي انرژي – سيستم‌هاي انرژي، مهندسي سيستم‌هاي انرژي – انرژي و محيط زيست و مهندسي سيستم‌هاي انرژي – فناوري‌هاي انرژي دانشجوي كارشناسي ارشد و در 3 رشته گرايش فناوري نانو- نانومواد، مهندسي پزشكي – بيومواد و مهندسي پزشكي – بيوالكتريك دانشجوي دكتري مي‌پذيرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد