hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > انتشار 927 میلیارد اوراق مشارکت برای بافت اطراف حرم مطهر و قطار شهری

انتشار 927 میلیارد اوراق مشارکت برای بافت اطراف حرم مطهر و قطار شهری

شهردار مشهد از انتشار 327 میلیارد اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده پیرامونی حرم مطهر رضوی خبر داد.

مشهد رویداد امروز-محمدرضا کلایی با اعلام این مطلب  افزود: با احتساب 600 میلیارد اوراق مشارکت قبلی برای توسعه قطار شهری مشهد، در مجموع حاصل تلاش مدیریت شهری 927 میلیارد اوراق مشارکت برای مردم مشهد است. عددی که البته به این آسانی ها به دست نیامده است.

محمدرضا کلائی با یادآوری تلاش نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، همت مجموعه استانداری و به ویژه شخص استاندار و البته پیگیری اعضای شورای تدبیر و امید، گفت: به لطف ولی نعمت مان، حضرت رضا(ع) این خبر خوب را می توانم به مردم شهرم بدهم که ان شاءا... با این مبلغ می توانیم سرعت بیشتری به پروژه بزرگ حرم شهر و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی بدهیم و همچنین توسعه قطار شهری را شاهد باشیم.

شهردار مشهد یاد آور شد:دولت هر ساله اوراق مشارکتی در بند «د» تبصره 5 بودجه کل کشور قرار می دهد، فرصت بهره مندی از 8 هزار میلیارد از این اوراق مشارکت تا پایان سال 98 بوده است.

 کلایی افزود:دیوان محاسبات بنا به دلایلی از جمله شیوع بیماری کرونا، این فرصت را تا پایان تیرماه 1399 تمدید می کند، اما آن چه مدیریت شهری مشهد را اکنون یک سر و گردن بالاتر از سایر شهرداری های کلان شهرهای کشور قرار داده است، رایزنی ها و تلاش هایی بوده است که برای جذب این اوراق به کار بستند، تا مردم مشهد از این امکان بیشتر بهره مند شوند. رایزنی هایی که البته جز در سایه همدلی و دلسوزی همگانی هیچ گاه نتیجه بخش نبود.

شهردار مشهد  ضمن اشاره به این همدلی ها، دلایل دیگری را در تحقق این امر مهم دخیل دانست و گفت : بدون شک آن چه این مسیر پر تلاطم را برای ما هموار کرد «سوابق مالی شفاف»، «صورت های مالی حسابرسی شده» و «عدم بدهی معوق به بانک ها» از جانب شهرداری مشهد بوده است، که این خوش حسابی ها موجب شد تنها شهرداری در کشور باشیم که در پایان مهلت مقرر توانست اوراق خود را منتشر کند و به فروش برساند.

وی افزود: بسیاری از شهرداری ها تنها در حد صدور مجوز پیش رفتند، حتی خیلی از شهرداری ها مجوز را هم نتوانستند بگیرند، برخی شهرداری ها نیز در فروش اوراق خود ناتوان بودند، حتی شهرداری تهران و قم که شاید از قدرت رایزنی بهتری برخوردارند اما نتوانستند به میزان شهرداری مشهد اوراق خود را منتشر کنند. به بیان دیگر در این میان، برنده ماراتن فروش اوراق مشارکت، شهرداری مشهد است که توانست در مجموع 927 میلیارد تومان را برای مردم شهر جذب کند.

وی در خاتمه تصریح کرد:البته هدف گذاری ما بیش از این بود ،اما ان شاءا... با این بودجه قابل تحمل می توانیم اقدامات موثری در دو کلان پروژه حرم شهر و قطار شهری را عملیاتی کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد