hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رهاسازی یک قطعه «هوبره» گم شده در پناهگاه حیات‌وحش یخاب

رهاسازی یک قطعه «هوبره» گم شده در پناهگاه حیات‌وحش یخاب

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: یک قطعه پرنده هوبره که به دلیل ضعف شدید از گروه خود باز مانده بود توسط یکی از دوست داران محیط زیست زنده گیری و در پناهگاه «یخاب» رهاسازی شد.

مصطفی جمشیدیان ، با اشاره به اینکه همراهی و همیاری مردم در نگهداری از طبیعت زیبای خداوندی بسیار مؤثر است، اظهار داشت: به طور معمول چند خطر حیات وحش مناطق حفاظت شده استان اصفهان را تهدید می‌کند که از جمله آنها شکار بی رویه توسط شکارچیان است.

وی افزود: با توجه به نفوذ شهرها در دل طبیعت محیط زندگی حیات وحش گستره طبیعی قبلی خود را ندارد و در نتیجه در بسیاری مواقع محل زندگی حیات وحش نزدیک محل زندگی انسان‌هاست و این امکان وجود دارد که حیات وحش در زمانهای زادآوری یا برای جست و جوی غذا از زادگاه خود خارج شده و در محیط‌های زندگی انسان‌ها سردرگم و یا گرفتار شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه گاه نیز برخی پرندگان در اثر ضعف جسمانی یا آسیب دیدگی در برخی نقاط غیر از محل زندگی خود گرفتار می‌شوند، بیان داشت: خوشبختانه در اغلب مواقع مردم به عنوان همیاران محیط زیست نقش مهمی در اطلاع رسانی برای زنده گیری و بازگردانی حیات وحش به زندگی و محیط زیست خود دارند.

وی با بیان اینک در روزهای گذشته یک قطعه پرنده کمیاب هوبره، به دلیل ضعف شدید توسط یکی از دوست داران محیط زیست زنده گیری شد، ابراز داشت: این پرنده زیبا که از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش و مورد حفاظت جهانی است به دلیل ضعف جسمی از گروه پرندگان جا مانده بود.

جمشیدیان تصریح کرد: این قطعه هوبره پس از تیمارهای لازم در شنزارهای زیبای پناهگاه حیات وحش یخاب رهاسازی شد به آغوش طبیعت بازگشت.

دستگیری ۲ گروه زنده‌گیر غیرمجاز پرندگان وحشی

وی همچنین از دستگیری دو گروه زنده‌گیر غیرمجاز پرندگان وحشی خبر داد و گفت: این گروه‌ها اقدام به شکار غیرمجاز پنج قطعه «سهره طلایی» در سمیرم کرده بودند که با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه با هر نوع شکار پرندگان و حیات وحش بدون اغماض با جدیت برخورد و متخلفان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند، تاکید کرد: همراه متخلفان تعدادی ابزار زنده‌گیری، قفس و پنج قطعه پرنده از متخلفان کشف و ضبط و پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی فرستاده شده است.

گفتنی است در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع دنا و منطقه حفاظت شده دنا - ونک سمیرم گونه‌های بی‌بدیل حیات وحش همچون خرس، گرگ، گراز، روباه، خرگوش، کل و بز و انواع پرندگان در محدوده حیات وحش محافظت زندگی می‌کنند که حیات آنها به دلیل شکار غیرمجاز در معرض خطر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد