hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > همدان دروضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد/لزوم رعایت پروتکل بهداشتی

همدان دروضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد/لزوم رعایت پروتکل بهداشتی

فرماندارهمدان با اشاره به اینکه همدان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد،بیان کرد: علیرغم هشدارها مطب‌ها، مراکز سونوگرافی و آزمایشگاه‌ها کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.
حسین افشاری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته ۳۵ مطب و مرکز تشخیص طبی توسط اکیپ نظارتی فرمانداری همدان مورد بازدید قرار گرفت، گفت: در راستای نظارت بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تشخیص طبی، خدمات پاراکلینیکی و مطب پزشکان اکیپ نظارتی فرمانداری همدان متشکل از نمایندگان فرمانداری، علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و مرکز بهداشت همدان بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز نظارت دارند.
وی با بیان اینکه روز گذشته مطب پزشکان و مراکز تشخیص طبی در ساختمان‌های پزشکی شفا، خاتم الانبیا، دی، سینا و بصیری مورد بازدید این اکیپ قرار گرفت، گفت: اخطار رفع نواقص به تعدادی از پزشکان ابلاغ شد تا حداکثر طی ۷۲ ساعت نسبت به رفع موارد مذکور اقدام کنند.
فرماندار شهرستان همدان گفت: مطب‌ها، مراکز سونوگرافی و آزمایشگاه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب می‌شوند.
حسین افشاری با اشاره به اینکه شهرستان همدان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد، بیان کرد: متأسفانه علیرغم همه هشدارها مطب‌ها، مراکز سونوگرافی و آزمایشگاه‌ها کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه اغلب پزشکان زنان، قوانین پیشگیری از کرونا را رعایت نمی‌کنند، افزود: یکی از عوامل شیوع کرونا در میان زنان خانه‌دار حضور در مطب پزشکان زنان است.
وی با بیان اینکه از قشر پزشکان انتظار می‌رود در رعایت پروتکل‌ها الگو باشند، تاکید کرد: گروه‌های نظارتی فرمانداری به همراه نمایندگان علوم پزشکی و مراجع قضائی با حضور در مطب‌ها، مراکز سونوگرافی و آزمایشگاه‌ها وضعیت رعایت پروتکل‌ها را بررسی می‌کنند.
فرماندار همدان در ادامه افزود: در صورت حضور بیش از ۵ نفر و یا عدم رعایت فاصله اجتماعی، این اماکن پلمب خواهند شد.
افشاری با تاکید بر اینکه نباید بیماران در مطب تجمع داشته باشند، گفت: زمان تعیین‌شده برای هر بیمار باید زمان ویزیت پزشک باشد.
وی در خاتمه بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه مردم تاکید کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد