hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وقف یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ غنی اهل‌بیت است

وقف یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ غنی اهل‌بیت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف یکی از ابزارهای توسعه و ترویج فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) در جامعه است.
به گزارش ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در دیدار مدیرعامل بنیاد صحیفه سجادیه کشور، اظهار کرد: در گذر زمان، واقفین خیراندیش با تیزبینی و بر اساس نیازهای روز جامعه خود، موقوفاتی را جهت رفع نیازهای مادی و معنوی مردم وقف کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از موقوفات در استان سمنان و حتی در سطح کشور مربوط به اقامه عزاداری حضرت امام حسین(ع) است، افزود: ازآنجایی‌که حکومت‌های جور و طاغوت در گذشته مشکلاتی را برای مردم درزمینهٔ برگزاری مراسم عزاداری ایجاد می‌کردند، واقفین نیت موقوفات خود را در راستای اقامه عزاداری سیدالشهدا(ع) قرار دادند و بدین‌وسیله این سنت و آئین در طول این سالیان حفظ شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه در وقف‌های جدید، مباحث قرآنی و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) است و باید تلاش شود واقفین در جهت ایجاد موقوفاتی با این نیات بیش از گذشته ورود کنند.
وی عنوان کرد: آمادگی داریم به سهم خود درزمینهٔ گسترش فرهنگ استفاده از صحیفه سجادیه تلاش کنیم و در این راستا بخشی از فضای موردنیاز را در کتابخانه برخی از بقاع مانند حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) به‌عنوان مخزن جهت شرح‌های صحیفه سجادیه در اختیار قرار می‌دهیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مبلغین بومی و اعزامی به بقاع متبرکه جهت استفاده از کتب صحیفه سجادیه در برنامه‌های و کار ویژه‌ها در کنار سایر فعالیت‌های تبلیغی خود، برگزاری مسابقات فرهنگی صحیفه سجادیه در همایش‌ها و برنامه‌های آتی اداره کل و مذاکره با هیئت‌امنای مساجد جهت استفاده از کتب صحیفه سجادیه در برنامه‌های پیش رو بخشی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج بیش‌ازپیش صحیفه سجادیه خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد