hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جریمه ۲۰۰ هزار ریالی برای استعمال دخانیات در حین رانندگی

جریمه ۲۰۰ هزار ریالی برای استعمال دخانیات در حین رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: استعمال دخانیات در حین رانندگی مبلغ ۲۰۰ هزار ریال جریمه برای رانندگان متخلف در پی خواهد داشت.
سرهنگ یوسف نجفی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: یکی از دلایل مهمی که می‌تواند اخلال در حواس شش گانه رانندگان داشته باشد استعمال دخانیات بوده که باعث ایجاد اخلال رفتار ترافیکی و بروز تصادفات می‌شود.
اوافزود: برابر کد ۲۱۵۴ تخلفات رانندگی، جریمه ۲۰۰ هزار ریالی در انتظار رانندگانی است که در حین رانندگی به استعمال دخانیات می‌پردازند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در صورتی که قرائن و شواهد حاکی از حالت مستی یا استفاده راننده از مواد مخدر و روان گردان باشد ماموران با استفاده از تجهیزات لازم نسبت به تشخیص این حالت اقدام کرده و درصورت اثبات بی ارادگی حاصل از مصرف مسکرات، مواد مخدر و روان گردان از رانندگی فرد مورد نظر جلوگیری می‌شود و همچنین جریمه ۴ میلیون ریالی و ضبط گواهینامه به مدت ۶ ماه توسط نیروی انتظامی برای اقدام قانونی و توقیف خودروی وی و انتقال آن به پارکینگ در انتظار راننده متخلف است.
او افزود: برای رانندگان متخلف وسایل نقلیه شخصی که تست الکل و یا مواد افیونی و روان گردان آنان مثبت شود، ۱۰ نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۲۰ نمره منفی در سوابق گواهینامه رانندگی آن‌ها لحاظ خواهد شد.
رئیس پلیس راهور استان کرمان در پایان گفت: رانندگان هم استانی ضمن رعایت و احترام به حقوق شهروندی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به خوبی اجرا کنند، تا ضمن کاهش بی نظمی در پیشگیری از وقوع تصادفات سهم عمده‌ای داشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد