hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۳۶۵۰ مشاوره ژنتیکی در حوزه مددجویی قم انجام شد

۳۶۵۰ مشاوره ژنتیکی در حوزه مددجویی قم انجام شد

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی قم با اشاره به انجام سه هزار و ۶۵۰ جلسه مشاوره ژنتیکی برای مددجویان تحت پوشش این اداره کل در سال ۹۸ گفت: ۹ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال کمک هزینه آزمایش ژنتیک نیز به ۷۷۵ تَن از افراد تحت پوشش بهزیستی قم پرداخت شد.            
به گزارش رویداد ایران_قم،صادق سلمانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برخی از طرح ها و برنامه های حوزه پیشگیری بهزیستی قم اظهار داشت: اجرای برنامه فراگیر شناسایی اختلال های ژنتیکی در افراد دارای معلولیت از جمله این برنامه ها می باشد که در سال گذشته ۳۵۰ پرونده مددجویان بهزیستی استان بررسی شد.
 وی بیان داشت: در بررسی های به عمل آمده ۲ خانواده دارای هفت معلول، هشت خانواده دارای چهار معلول و ۷۴ خانواده نیز دارای سه معلول بودند.
 سلمانیان با اشاره به ارائه آموزش های غربال گری ژنتیک برای ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه دوم قم گفت: اجرای برنامه غربال گری پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ سال نیز از دیگر برنامه ها بوده که در سال ۹۸ بر روی ۴۱ هزار و ۳۵۷ کودک غربال گری بینایی انجام دادیم.
 وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۲۰ کودک دچار اختلال بینایی تشخیص داده شدند، که از این تعداد ۲۸۰ تَن مبتلا به تنبلی چشم بودند و با شناسایی به موقع از ابتلایشان به اختلال های جدی تر جلوگیری شد.
 سلمانیان همچنین اجرای طرح غربال گری شنوایی را نیز از دیگر برنامه های بهزیستی استان عنوان کرد و گفت: در سال قبل شنوایی ۱۷ هزار و ۹۷۸ نوزاد ارزیابی شد و ۴۳ تَن از آنها نیاز به سمعک داشتند.
 وی گفت: ۶۲ نوزاد نیز دچار اختلال های شنوایی بودند که درمان آنها را پیگیری کردیم و به ۳۴ تَن از آنها کمک هزینه سمعک به مبلغ ۸۱۰ میلیون ریال پرداخت شد.
 وی با اشاره به اجرای طرح غربال گری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال در مهدکودک های قم گفت: در سال گذشته ۷۳۳ کودک در ۳۸ مهد کودک استان غربال گری شدند که شنوایی ۷۴ کودک نیازمند درمان شناخته شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد