hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۶۳۸ مددجوی بهزیستی استان سمنان شاغل شدند

۶۳۸ مددجوی بهزیستی استان سمنان شاغل شدند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه برنامه‌های توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی در استان پیگیری می‌شود، گفت: سال گذشته در همین راستا ۶۳۸ مددجوی بهزیستی شاغل شدند.

علیرضا ایزد پور ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه سال گذشته ۶۳۸ مددجوی بهزیستی استان شاغل شدند، ابراز داشت: این میزان اشتغال از طریق خویش‌فرما یعنی راه‌اندازی کسب‌وکار یا خدمت گرفتن از سوی کارفرما ایجادشده است.

وی بابیان اینکه متقاضی تسهیلات اشتغال برای مشاغل خانگی تا سقف ۲۰ میلیون تومان و به‌منظور کسب‌وکار آزاد از طریق کارفرما ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است، افزود: اگر کارفرمایی معلولان را به خدمت گیرد بخشی از حق بیمه افراد را بهزیستی متقبل خواهد شد تا کارفرمایان نسبت به اشتغال این افراد ترغیب شوند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۲۸ هزار و ۳۲۱ نفر مددجو از خدمات اداره کل بهزیستی بهره‌مند هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۹ هزار و ۳۹۷ نفر مستمری‌بگیر و یک هزار و ۶۷ نفر زنان سرپرست خانوار بیمه‌شده شهری و روستایی را شامل می‌شود.

ایزد پور ضمن بیان اینکه ۳۲۱ هزار و ۶۵۱ نفر از خدمات حوزه اجتماعی، توان‌بخشی، پیشگیری‌ها و مشارکت‌ها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سال گذشته شش هزار و ۱۱۲ نفر از مراکز فوریت‌های اجتماعی، دو هزار و ۹۲ نفر از خدمات توان‌بخشی، ۹۵۶ نفر از خدمات مراکز روزانه، حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی بهره‌مند شدند.

وی ضمن بیان اینکه در راستای کاهش معلولیت برنامه‌های آگاه‌سازی به ۱۰ هزار و ۷۷ نفر ارائه شد، افزود: سال گذشته شش هزار و ۹۰۲ نفر غربال‌گری شنوایی و ۲۴ هزار و ۲۸ نفر غربال‌گری تنبلی چشم شدند و همچنین تعداد یک هزار و ۸۵۰ نفر از مشاوره‌های ژنتیک بهره‌مند شدند.گفتنی است هفته بهزیستی از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه مصادف با چهلمین سالگرد تأسیس بهزیستی به همت شهید فیاض‌بخش است و شعار هفته بهزیستی در سال ۹۹ شفافیت، تحول خدمت و ارتقا سلامت اجتماعی در خانواده نام‌گذاری شده است. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد