hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مدیریت مصرف و استفاده از منابع تجدیدپذیر تنها راه برون رفت از بحران انرژی است

مدیریت مصرف و استفاده از منابع تجدیدپذیر تنها راه برون رفت از بحران انرژی است

نشست بررسی موانع عدم استفاده و بهره گیری کامل از قابلیت انرژی خورشیدی در استان، با حضور شماری از مدیران دستگاه های اجرایی در اداره کل دیوان محاسبات برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این جلسه بیان داشت: تنها راه برون رفت از بحران انرژی، مدیریت مصرف و استفاده از منابع انرژی خورشیدی است.

سید محمد موسوی زاده اظهار داشت: رویکرد توسعه استفاده از مولّدهای مقیاس کوچک به ویژه نیروگاه های خورشیدی دارای مزایایی شامل؛ صیانت از محیط زیست، کمک به پایدارسازی و تنوع بخشی منابع انرژی و کاهش تلفات برق است.

وی با اشاره به این که الزام تامین ۲۰ درصد مصارف برق ادارات از طریق انرژی های تجدیدپذیر به لحاظ قانونی مشخص شده، گفت: شرکت توزیع برق استان با تضمین خرید ۲۰ساله برق تولیدی این نیروگاه ها، با سرمایه گذاران این بخش مشارکت فعال در ایجاد و مدیریت بازار تضمین شده برای انرژی های نو در استان را دارد.

موسوی زاده تصریح کرد: براساس نتایج تحقیق، اولویت بندی احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان به ترتیب؛ دامغان، شاهرود، سمنان، بیارجمند و گرمسار است.

وی با عنوان این که مجموع قدرت نیروگاه های خورشیدی منصوبه در سطح استان تا پایان سال گذشته، دو هزار و ۲۲۶ کیلووات بوده یادآور شد: براساس پیش بینی درنظر است در سال جاری، ۵۰۰ کیلووات برق از طریق انرژی خورشیدی در استان تولید شود.

همچنین در این نشست مدیرکل دیوان محاسبات استان با بیان این که ظرفیت جغرافیایی استان و قوانین موجود در بخش انرژی های تجدیدپذیر بسیار شفاف و رهگشاست گفت: دستگاه های اجرایی می توانند از این ظرفیت بهره گیری نموده و برای احداث نیروگاه های خورشیدی اقدام شایسته به عمل آورند.

اکبر میرشکار تصریح کرد: دیوان محاسبات آمادگی کامل دارد تا با انجام و پیگیری تکالیف قانونی سازمان ها و ادارات، در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی به عنوان حامی در جهت رفع موانع و تحقق شعار سال، تسهیل سازی نماید.

همچنین در این جلسه پیرامون همراهی و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی برای احداث نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت های موردنیاز بحث و تبادل نظر شد. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد