hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اوقاف و ارشاد اسلامی اهداف مشترکی در تقویت و تعالی دین در جامعه دارند

اوقاف و ارشاد اسلامی اهداف مشترکی در تقویت و تعالی دین در جامعه دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اهداف مشترکی در راستای تعالی دین دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی که در اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان افزود:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با ابزار فرهنگ و هنر در راستای تعالی دین اسلام تلاش کند و اوقاف و امور خیریه با استفاده از اماکن، امکانات و ابزارهای مذهبی که در اختیار دارد.
وی افزود: در استان سمنان چند دستگاه زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت هستند و هر یک از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند که باید تلاش شود در انجام مأموریت‌های یکدیگر به نحو احسن از آنها استفاده کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به نقش بی‌بدیلی که رسانه و هنر می‌تواند در گسترش فرهنگ وقف ایفا کند اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در استان سمنان نگاه خوبی در حوزه رسانه‌ها و هنرمندان به فرهنگ وقف وجود دارد و باید از این ظرفیت همچون گذشته برای ایجاد موقوفاتی بر اساس نیازهای روز جامعه استفاده شود.
وی تاکید کرد: یکی از نیازهای امروز در استان سمنان ایجاد موقوفاتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و به عبارتی "وقف برای تبلیغ وقف" است.
تدینی گفت: وقف یکی از سنت‌های نیک و راهکارهای دین اسلام برای رفع فاصله طبقاتی در جامعه است که به کمک آن می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم را در جامعه حل‌وفصل نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این سنت حسنه بیش از گذشته در جامعه نهادینه شود و واقفین نیز در هنگام وقف اموال خود، با نگاه دقیق به محیط پیرامونی خود، نیت موقوفه خود را بر اساس نیازهای روز جامعه تعیین کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد